Przejdź do głównej zawartości

Humble Voxatron Debut + tanie gry

Ponownie The Humble Indie Bundle atakuje nas świetną promocją.

W skrócie czym jest Humble Indie Bundle:

  • kupujesz gry za dowolne pieniądze
  • gry są multiplatformowe
  • brak zabezpieczeń
  • pieniądze idą m.in. na cele charytatywne

Pod http://www.humblebundle.com/ znajdziecie więcej szczegółów.

desk

W nowej odsłonie The Humble Indie Bundle, która obecnie zwie się: Humble Voxatron Debut możemy otrzymać Voxatron, a także jeśli wpłata przekroczy średnią aktualnych wpłat: The Binding of Isaac i Blocks That Matter.

Voxatron

Tytułowa pozycja to strzelanka z rzutem izometrycznym. Grę otrzymujemy w wersji alfa. Jest to jednocześnie pra-premiera. Nie posiada ona jednak jakiś znaczących defektów, przez co można spokojnie grać :) Mamy również gwarancję, iż będziemy dostawać wszelkie aktualizacje i dodatki, jakie otrzyma.

Voxatron przy pierwszym uruchomieniu zachwyca, śwetną oprawą muzyczną. Tytułowy motyw z menu, przypomina stare czasy, kiedy muzykę z menu nuciło się jeszcze długo po tym jak wyłączyliśmy grę.

Nie sposób wspomnieć o grafice. Świetny klimacik (coś jakby Minecraft, jednakże bardziej kolorowa i oldschoolowa). Nie sposób oderwać oczu, od tego co zrobili designerzy. Wielkie brawa! Polecam obejrzeć filmik i samemu się przekonać.

Gameplay stoi na bardzo wysokim poziomie, sam nie mogłem się oderwać od tej gry. Nie spodziewałem się, iż jeszcze jakaś pozycja może mnie tak wciągnąć. Niby mamy tu zwykłe strzelanie i zbieranie powerupów, jednakże całość wykonana jest z takim smakiem i wyczuciem czego potrzebują gracze, że aż chce się grać dalej.

Gra oferuje oprócz kampanii, szybkie bitwy, a także edytor poziomów, który pozwoli nam na tworzenie nowych etapów i dzielenie się z innymi.

Gorąco zachęcam do kupna paczki, nawet tylko dla tej gry! Warto! Nie zawiedziecie się!

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=aORv8is8C74]

The Binding of Isaac

Ocena na metacritic: 84

Już sam tytuł mówi nam co nieco, o grze, ale o tym później. Jest to niby zwykła strzelana z grafiką 2D. Jednakże fabuła (która okazuje się być bardzo ważna w tej produkcji!) i gameplay celują w starszych odbiorców.

The Binding of Isaac jest grą twórcy Super Meat Boy. Fabula kręci się wokół żałosnego życia Isaaca, które jest serią niepowodzeń i klęsk. Gra dla części odbiorców może wydać się kontrowersyjna (matka oglądająca w kółko chrześcijańskie kanały TV i chcąca zabić (poświęcić) syna, powerupy w postaci np. różańca itp. ).

Grafika została stworzona tak, aby sprawiała wrażenie zepsutej, zgniłej. Podkreśla ona nędzne życie bohatera, który de facto strzela... łzami. Chodząc po komnatach (generowanych losowo), zbieramy powerupy, odkrywamy sekretne przejścia. Na koniec poziomu walczymy z bosem, który jest wyimaginowanym stworem, przypominającym osoby/wydarzenie z prawdziwego życia bohatera.

Gra nie jest łatwa, zarówno pod względem poziomu trudności, jak jeśli chodzi o treści, które przekazuje. Polecam zapoznać się z tą produkcją i wyrobić własne zdanie.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Kpmm8WX9wMA]

Blocks That Matter

Ocena na metacritic: 76

Ostatnią produkcją (jak to bywa w The Humble Indie Bundle, możliwe, iż to nie jest jeszcze koniec) jest Blocks That Matter. Jest to połączeniem zręcznościówki z grą logiczną. Sterujemy małym robocikiem, który zbiera (wiercąc) bloki i następnie ponownie je układa. Bloki są zrobione z różnego materiału (piasek, drewno, kamień, obsydian, żelazo, diament) i trzeba odpowiednio wykonywać właściwości każdego z nich. Prawie 60 poziomów gwarantuje dobrą zabawę.

Blocks That Matter zwyciężył w tym roku w konkursie Dream Build Play. Gra oferuje wiele godzin rozrywki z bardzo dobrą oprawą aduio-wizualną. Zapraszam do obejrzenia gameplayu poniżej.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=krhHysLmXV0]

Gorąco polecam Humble Voxatron Debut. Tym razem warto koniecznie zapoznać się z ofertą i kupić paczkę. Takiej okazji może już nie być później. Dodatkowo, możemy się spodziewać, iż udostępnione zostaną jeszcze jakieś gry.

A jeśli...

Chcesz więcej gier za "symboliczną kwotę"?

Od 3 listopada, w Biedronce (http://biedronka.pl/gry/ ) będzie dostępnych 12 gier, każda w cenie 9,99zł. Warto zapoznać się z ofertą, gdyż jest kilka pozycji, które każdy szanujący się gracz powinien mieć na półce. Oto krótki spis:

desk

Zeno Clash Ocena na metacritic: 77 Brutalna gra FPP stawiająca na walkę wręcz. Niesamowity design i grywalność!

Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena Ocena na metacritic: 80 (Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena) Ocena na metacritic: 90 (Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay) Rewelacyjna gra FPP na podstawie filmu. Grywalność na najwyższym poziomie. Tony akcji i niezapomnianych momentów. Ta wersja zawiera odświeżona pierwszą cześć gry - Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay. Pozycja obowiązkowa!

Blood Bowl Ocena na metacritic: 72 Mięsista gra "sportowa", coś na wzór footballu amerykańskiego w świece fantasy.

Warhammer 40,000: Dawn of War II Ocena na metacritic: 85 Strategia w uniwersum Warhammera 40000, tej pozycji nikomu nie trzeba przestawiać.

Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa Ocena na metacritic: 71 Gra przygodowa w świecie filmu Opowieści z Narnii.

desk

Supreme Commander Ocena na metacritic: 86 Bardzo wysoko oceniany RTS.

Codename: Panzers - Zimna Wojna Ocena na metacritic: 67 Trzecia część serii, znanych RTSów.

X-Blades Ocena na metacritic: 54 Sieka TPP, bez szaleństw.

Król Lew

Gra przygodowa dla najmłodszych.

Doc Clock: The Toasted Sandwich of Time Ocena na metacritic: 62 Zwariowana gra logiczna .

G-Force Ocena na metacritic: 61 Zręcznościówka dla dzieciaków.

Życzę miłego grania.

  • Dziękuję i Pozdrawiam*

Edit 1 (11.11.2011)

Do paczki dołączono kolejne gry:

  1. Gish - wcześniejsze dzieło twórców The Binding of Isaac, kierujemy postać przypominającą... "gluta":P Gra wygrała kilka nagród w roku 2005.
  2. Jasper's Journeys, Zen Puzzle Garden i Chocolate Castle - trzy wcześniejsze gry ze studia Lexaloffle, odpowiedzialnego za stworzenie Voxatronu.

Do końca zostały jeszcze 4 dni!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest to we

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele

Programowanie pod WP7.5, czyli Windows Phone od kuchni

Po miesiącach szaleństw z Windows Phone, nieskończonej liczby instalacji i deinstalacji, kilku flashowaniach, grzebaniach się w MFG, aktualizacjach (udanych i tych zakończonych niepowodzeniem), przyszedł wreszcie czas, ażeby "spoważnieć" :P i napisać coś własnego na Windows Phone 7.5. Od razu napisze, że jest kilka problemów (i to wcale nie natury programistycznej). Dla kogo? Chcący zacząć programować dla Windows Phone 7(.5) powinniśmy umieć "na dzień dobry" podstawy C#/VB oraz podstawy Silverlighta lub XNA jeśli zechcemy tworzyć gry (także na XBox360!). Aplikacje pisane są w Visual Studio 2010 for Windows Phone. W Tym krótkim przewodniku postaram się opisać jak zacząć przygodę z pisaniem aplikacji na Windows Phone. A zatem, do dzieła! Visual Studio 2010 for Windows Phone Jak już wspomniałem przygodę rozpoczynamy od instalacji Visual Studio 2010 for Windows Phone http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/windows-phone-developer-too

Windows Phone — pierwsze uruchomienie, wstępna konfiguracja oraz garść porad

Dostałeś urządzenie z Windows Phone pod choinkę, ale nie miałeś nigdy styczności z systemem mobilnym od Microsoftu? Chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować smartfon, co warto zainstalować oraz przeczytać garść porad? Jeśli odpowiedziałeś choć raz "TAK", to ten wpis jest właśnie dla Ciebie :) Zapraszam :) Każdy z nas po pierwszym uruchomieniu telefonu zastanawia się jak szybko i optymalnie skonfigurować urządzenie. Dodatkowo dochodzi aktualizacja najważniejszych składników systemu oraz instalacja niezbędnych aplikacji. W tym poradniku przedstawię jak poprawnie przejść przez te zagadnienia i jak szybko skonfigurować urządzenie z Windows Phone. Używany smartfon = reset ustawień Jeśli kupiliśmy używany telefon warto zrobić reset ustawień. Nie ma sensu cofania zmian wprowadzonych przez kogoś, co więcej nie zmienimy konta Microsoft na własne. Wyczyszczenie smartfonu dokonamy przez menu Ustawienia => zakładka aplikacje=> informacje i klikając na przycisk zresetuj t

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Duke Nukem Forever - wydany!

czerwca zakończyła się 14 letnia męczarnia/produkcja gry Duke Nukem Forever! :) Wreszcie nasze spragnione palce, z odciśniętymi klawiszami WSAD, mogą zanurzyć się w świat Dukea... Tak chyba by było, gdyby gra wyszła z 8-10 lat temu. Powiem szczerze, że jakoś nie zelektryzowała mnie wiadomość o wydaniu DNF, ale zacznijmy od początku... One man, one world, one million babes to save!! Pierwsze dwie części ('91 i '93 r.) były typowymi platformówkami. Były miłe i bardzo grywalne jak na tamte czasy. Bardzo dobre i porządne produkcje. Jednakże dopiero trzecia część Duke Nukem 3D, zapoczątkowała Dukomanie trwającą do dziś. Gra wydana w 1996 r. była strzałem w dziesiątkę! Świetna jak na tamte czasy grafika (mimo modeli 2D udających 3D) i naprawdę świeży humor, tworzyły grę godną zagrania i wciągnięcia się w nią na dłuuugie godziny. Jeśli dodać do tego szczyptę erotyzmu i niespotykaną wówczas interakcję z otoczeniem, wyłania się nam gra, która zawładnęła światem na długie

Licznik Blogowy - wtyczka do Chrome/Opery/Firefoxa dla każdego Blogera portalu [aktualizacja 08.04.14 (nowe funkcjonalności)] 0.6

Wielu z nas zapewne spogląda często na swoją listę Popularne wpisy , która pokazuje najczęściej komentowane publikacje na naszym prywatnym blogu. Cóż, można śmiało powiedzieć, że równie ważnym czynnikiem popularności wpisu jest również ilość wyświetleń. Niestety, aby zobaczyć licznik wyświetleń musimy wejść ręcznie do każdego wpisu z okna edycji i tam wyszukać tej informacji. Nie jest to ani szybkie, ani optymalne. Nie jest łatwo znaleźć wpis, który jest najbardziej popularny, gdy mamy ich wiele. Przeszukiwanie wszystkich publikacji i ręczne wybieranie tych najbardziej poczytnych jest baaardzo niewygodne. Oczywiście, postanowiłem coś z tym zrobić i tak powstał... Licznik Blogowy dobreprogramy.pl Licznik Blogowy dobreprogramy.pl to wtyczka do Chroma, nowej Opery i Firefoxa, niezbędna dla każdego blogera na portalu. Dzięki niej w prosty sposób wyświetlimy: listę najczęściej wyświetlanych własnych wpisów z ilością wyświetleń na dany czas datę modyfikacji wpisu spra

Nokia Pocztówka - wyślij za darmo pocztówkę ze swojej Lumii!

Zapewne słyszeliście o aplikacjach, które pozwalają na wysłanie ze smartfona własnej wizytówki. Całość sprowadza się często do wybrania zdjęcia i zapłacenia z wydruk oraz przesyłkę. Polski oddział Nokii postanowił pójść o krok dalej i ponownie użytkownicy Lumi z Windows Phone mogą mieć powody do zadowolenia i czuć się wyróżnieni. Za darmo? Tak! Zatem, jeśli posiadacie Nokię Lumię z Windows Phone (zarówno w wersji 7. jak i 8.) szybciutko pobierajcie ze Sklepu Windows Phone aplikację Nokia Pocztówka . Skąd ten pospiech? Nokia (odział w Polsce) zorganizował wzorową akcję promującą Windows Phone, ale przede wszystkim ich Lumie. Otóż każdy posiadacz Nokii, może za darmo pobrać aplikację Nokia Pocztówka . Dzięki niej za darmo wyślemy pocztówkę ze zdjęciem z Lumi! Bez żadnych ukrytych kosztów, wszystko za free :) Całość sprowadza się do wybrania zdjęcia z albumu lub bezpośrednio z aparatu. Następnie możemy dodać jeden z pięćdziesięciu filtrów i wykadrować grafikę. Teraz prz

Wojny konsolowe, Blake J. Harris — recenzja książki (SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie)

Nie ma co tu owijać w bawełnę i nudzić wstępem na siłę. Książka jest świetna i jeśli interesujesz się grami retro lub ogólnie historią przemysłu rozrywkowego, to jest to pozycja wręcz obowiązkowa. Nawet więcej, warto znać omawianą książkę jako szersze spojrzenie na obecną branżę gier, a uwierzcie, że znajdziecie wiele analogii do obecnych poczynań tuz świata growego.  Sega od środka Książka nie jest cieniutką pozycją, a całkiem opasłym tomiskiem  w twardych oprawach. Ma ona prawie 600 stron i dość niewielką czcionkę, więc jest tu sporo do poczytania. Po środku mamy kilkadziesiąt kolorowych zdjęć z tamtych lat, które ogląda się zupełnie inaczej podczas lektury, wiedząc już kim są dane osoby na fotografiach.  Książka opisuje Segę od momentu przejęcia przez  Toma Kalinske  posady CEO Sega of America w roku 1990, a także wcześniejsze perypetie gigantów branży rozrywkowej w latach 80-tych. Początek Wojen konsolowyc h zaczynamy od poznania Toma na wakacjach na Hawajach, gdzie s