Przejdź do głównej zawartości

The Humble Introversion Bundle

Ruszyła kolejna edycja Humble Inde Bundle (http://www.humblebundle.com/ ) , czyli akcji w której można zdobyć kilka gier za dowolną kwotę. To kupujący decyduje ile dostaną developerzy, czy organizacje charytatywne!

desk

The Humble Introversion Bundle

Obecnie do końca 6 grudnia można nabyć gry od Introversion Software. Jak nic idealny prezent na Mikołajki ;) Czy to dla siebie, czy jako prezent komuś:)

Warto zaznaczyć, iż w tej paczce, gry są bardzo wymagające, jeśli chodzi o czas jaki należy przy nich spędzić. To nie są jakieś proste strzelanki:) Każda z pozycji, może wciągnąć na długie zimowe wieczory i nie odpuścić, nawet na wiosnę :P A zatem, oto krótki opis tego, co znajdziemy w Humble Introversion Bundle. Zapraszam!

Uplink

Ocena na metacritic: 75

desk

Nie będę nikogo oszukiwał. Kupiłem tą paczkę jedynie dla tej gry. Uplink został wydany w 2001 roku, ale nie ma to znaczenia. Gra nie zestarzała się, a wręcz nawet zyskała na atrakcyjności, dzięki boomowi na gry indie. Uplink mógłby równie dobrze wyjść w tym roku i stać się hitem.

Czym jest Uplink? To gra logiczno-srategiczna. Jesteśmy hackerem, który włamuje się na zlecenia w różne miejsca. Celem jest wykradzenie danych, fałszywe przelewy, łamanie zabezpieczeń, sabotaże, szantaże itp. Wydaje się tandetne, proste, mało odkrywcze i nieciekawe? Oooo to błąd, który może kosztować tym, iż nigdy nie zagracie w jedną z bardziej oryginalnych, niesamowicie wciągających i rewelacyjnie zaprojektowanych gier.

Tu nie ma miejsca ma jakieś efekty 3D, zbędne świecidełka rozpraszające rozgrywkę. Otrzymujemy za to interface systemu, z którego dokonujemy włamań. Już od uruchomienia gry, można poczuć się jak ktoś, kto faktycznie działa w hakerskim światku (Znajomy jak zobaczył grę pierwszy raz, spytał się, czy faktycznie nie robimy tu jakiś włamań :D). Otrzymujemy złudzenie niemalże idealne. Dodatkowo soundtrack niesamowicie uprzyjemnia radość z gry, jest transparentny, ale jednocześnie dodaje grze ciekawej atmosfery.

Uplink to system, z którego dokonujemy włamań. Łączymy się przez kilka serwerów, aby nie być namierzonym. Kupujemy software niezbędny do łamania haseł itp. Ulepszamy sprzęt by móc szybciej i efektywniej włamywać się do komputerów. Jako freelancer w świecie hakerów, otrzymujemy zlecenia przez maila. Im dalej tym nasza reputacja rośnie, a zadania są coraz ciekawsze.

Gorąco polecam tą grę, zarówno dla osób, które nigdy nie miały styczności z nią, dzięki czemu poznają jedną z bardziej ciekawych gier, ale i i dla tych co już grali jako przypomnienie rewelacyjnego tytułu.

Idealny przykład na to, jak komputerowa rozrywka może stworzyć świat przedstawiony, który ciężko odróżnić od rzeczywistości. Nie trzeba wyszukanych efektów 3D i tekstur ostrych niczym brzytwa. Zagrajcie i przekonajcie się, jak łatwo uledz magi gry Uplink.

Gra wydaje się z początku trudna, ale dzięki świetnemu tutorialowi szybko wejdziemy w świat Uplinka. Gameplay zamieszczony poniżej, prezentuje kawałek rozgrywki. Gra jest genialna. Można o niej pisać jedynie w superlatywach!

Do gry powstało wiele modów, tutoriali, a nawet rozszerzenia umożliwiające grę online!

Polecam!

Zajawka: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=pSasSTni5lI]

Gameplay: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=bhS-7jxBgXQ]

Defcon

Ocena na metacritic: 84

Kolejna gra jest niesamowicie oryginalną strategią w czasie rzeczywistym. Inteface składa się z mapy świata. Stajemy się przywódcą kraju, który posiada rozbudowaną armię, a także broń atomową. Z poziomu mapy taktycznej decydujemy o rozmieszczeniu jednostek, planie działania itp.

Gra podzielona jest na 5 etapów defcon (Defense Condition). Najniższy defcon (5) to poziom, na którym gracze nie podejmują żadnych działań niszczycielskich. Ostatni etap (1) określa możliwość użycia wszelkich działań (łączenie z użyciem broni atomowej), w celu zniszczenia przeciwnika.

Multiplayer w Defcon odgrywa ważna role. Możliwość zagrania z żywym przeciwnikiem, tworzenie sojuszy przeciwko innym państwom i niezliczone strategie, powodują, iż jest to gra na miesiące. Gra, która wciągnie każdego fana strategii.

W Defcon przez całą grę widzimy mapę taktyczną. To na niej będziemy obserwować wystrzeliwane rakiety, rozmieszczać jednostki, niszczyć terytorium wroga. Zarówno gameplay, jak i oprawa audiowizualna, kojarzą się z filmami wojennymi, gdzie na mapie przedstawiane są działania wojenne.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UE8tJ5d2FJE]

Darwinia

Ocena na metacritic: 84

Darwinia, pokazuje jak wielki potencjał drzemie w Introversion. Gra jest stategią z elementami zręcznościowymi.

Niektórzy porównują ją do Cannon Foddera, czy Laser Squada, jednakże gameplay został bardzo rozbudowany. Posiadamy kilka jednostek o różnej funkcji. Misje są dość zróżnicowane.

Elementem rzucającym się w oczy jest oprawa audiowizualna. Grafika przypomina stare gry z lat 80tych. Kanciasta, z wieloma uproszczeniami, co czyni rozgrywkę bardzo łatwą w zorientowaniu się w zasadach rządzących światem. Całość przypomina połączenie świata z Tronu ze światem z Cannon Fodder.

Będąc w tym temacie. Fabuła jak na taką grę jest dość ciekawa (w porównaniu z tytułami dostępnymi obecnie) i jednocześnie tłumaczy ona zarówno specyficzną oprawę graficzną jak i cel gry. Akcja dzieje się w komputerze naukowca, gdzie jego podopieczni (Darwinianie) są atakowanie przez złośliwe wirusy.

W Darwinie gra się bardzo przyjemnie. Polecam :)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=VIfUwaGseaM]

Multiwinia

Ocena na metacritic: 76

Rozwinięcie pomysłu z oryginału (Darwinia), jednakże w tym przypadku, gra nastawiona jest na rozgrywkę z żywym graczem (lub komputerem w ramach treningu). Wiele nowych trybów stworzonych specjalnie do potyczek w sieci i udoskonalona rozgrywka, sprawiają, że Multiwinia jest pozycją godną zagrania.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=INYBHqRqGY0]

Płacąc powyżej średniej otrzymujemy:

Aquaria

Ocena na metacritic: 82

Wielokrotnie nagradzana gra platformowa. Piękna oprawa graficzna przypomina grę Braid. W Aquarii sterujemy postacią, która szuka odpowiedzi na pytania o to kim jest, jaki jest jej cel w życiu. Jest to zarówno gra zręcznościowa jak i małe dzieło sztuki.

Bohaterka, na początku bezbronna, walczy i zmienia otaczający świat za pomocą głosu. Gra jest bardzo oryginalna i dla wielu osób okaże się najciekawszą pozycją z paczki:)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=KI_MBagHfGc]

Crayon Physics Deluxe

Ocena na metacritic: 79

Obsypana nagrodami gra logiczna, dostępna już w Humble Bundle 3

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=euqfJKQcUJM]

Dungeons of Dredmor

Ocena na metacritic: 81

Ostatni dodatek to gra RPG, z gatunku Rogue (http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_(video_game) ), czyli trudna, posiadająca losowo generowane lochy, nie nastawiona na grafikę (aczkolwiek nie jest ona w tym przypadku zła, a i muzyka cieszy ucho!).

Dungeons of Dredmor nastawia się na humor. Poczynając od wyglądu bohatera, a na zadaniach kończąc. Nie jest to gra dla każdego, nie ma co liczyć na siekankę w stylu Diablo :)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=YUfcD-rwN3M]

Gorąco zachęcam do zakupu The Humble Introversion Bundle.

  • Dziękuję i Pozdrawiam*

Dodatkowo z paczką otrzymujemy:

  • Subversion City Generator - demo generatora miasta
  • Voxel Destruction Prototype - demko silnika od destrukcji otoczenia
  • kody źródłowe do: Darwinia, Multiwinia, DEFCON i Uplink.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre...

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest t...

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele...

Wojny konsolowe, Blake J. Harris — recenzja książki (SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie)

Nie ma co tu owijać w bawełnę i nudzić wstępem na siłę. Książka jest świetna i jeśli interesujesz się grami retro lub ogólnie historią przemysłu rozrywkowego, to jest to pozycja wręcz obowiązkowa. Nawet więcej, warto znać omawianą książkę jako szersze spojrzenie na obecną branżę gier, a uwierzcie, że znajdziecie wiele analogii do obecnych poczynań tuz świata growego.  Sega od środka Książka nie jest cieniutką pozycją, a całkiem opasłym tomiskiem  w twardych oprawach. Ma ona prawie 600 stron i dość niewielką czcionkę, więc jest tu sporo do poczytania. Po środku mamy kilkadziesiąt kolorowych zdjęć z tamtych lat, które ogląda się zupełnie inaczej podczas lektury, wiedząc już kim są dane osoby na fotografiach.  Książka opisuje Segę od momentu przejęcia przez  Toma Kalinske  posady CEO Sega of America w roku 1990, a także wcześniejsze perypetie gigantów branży rozrywkowej w latach 80-tych. Początek Wojen konsolowyc h zaczynamy od poznania Toma na wakacjach na Hawajach, gdzie s...

Microsoft nadal nie umie w Open Source

Open Source jest wszędzie wokół nas i zapewne bez tej inicjatywy świat nie byłby taki sam. Nie ma sensu rozpisywać się o zaletach otwartego oprogramowania, bo te są jasne i klarowne. W tym wpisie chciałbym przedstawić jednak punkt widzenia programisty .NET, który przez Microsoft został nieraz już wprowadzony w maliny. Powodem tego jest ciągle chyba brak zrozumienia i większej współpracy Microsoftu w kluczowych dla tego giganta projektach Open Source. Microsoft Open Source'm stoi Microsoft z Open Source miał trochę pod górkę. Steve Ballmer kiedyś powiedział "Linux jest rakiem" w kwestii GNU GPL. Dziś zapewne gigant z Redmond chciałbym o tym zapomnieć, gdyż Microsoft od jakiegoś już czasu jest firmą Open Source.  Pierwszą zmianą na plus było zatrudnienie w 2004 roku Billa Hilfa, lidera działu Open Source w IBM. Jak sam twierdzi, Microsoft zatrudnił go, gdyż firma nie wiedziała czym jest i jak działa idea otwartego oprogramowania. Zaś już od 2006 roku Microsoft był kontrybut...

Programowanie mobilne w .NET - barwna historia i niewiadoma przyszłość

 Aplikacje mobilne pisane w .NET nigdy nie miały łatwo, podobnie jak ich deweloperzy. Jednakże w ostatnich latach Microsoft mocno stara się, aby ekosystem do tworzenia aplikacji w technologii .NET był jak najbardziej przyjazny twórcom (apka mobile jest must have niemalże każdej firmy). Pomimo tego obecnie jesteśmy w technologicznym rozkroku w .NET mobile (uśmiercenie Xamarin.Forms jeszcze przed narodzinami MAUI). Skłoniło mnie to do pewnych refleksji związanych z programowaniem w technologiach Microsoft mobile. Z racji tego, że "klepię" ;)  w .NET już prawie 14 lat to przewinąłem się przez wiele projektów mobilnych (komercyjnych i nie tylko) tworzonych właśnie przy pomocy narzędzi Microsoft. W tym wpisie postaram się przedstawić w miarę zwięzłej formie historię programowania mobilnego w .NET, która jest ze mną niemalże od zawsze.  Windows Mobile i .NET Compact Framework Moja przygoda z technologiami mobilnym od Microsoftu zaczęła się właśnie od .NET Compact Framework. Jeg...

Licznik Blogowy 5.0 - archiwizacja bloga

 Licznik blogowy dla blogerów portalu dobreprogramy.pl to mały niezbędnik każdego autora kontentu. Przez ostatnie 7 lat (styczeń 2014, ostatnia aktualizacja maj 2021) licznik dostawał nowe ficzery i uzyskiwał kompatybilność z kolejnymi odsłonami portalu. Najnowsza wersja 5.0 wnosi kolejny duży ficzer - archiwizacja bloga. Stwórz pełne archiwum swojego bloga Pomysł na stworzenie archiwum nie jest nowy. Niemalże równo 4 lata temu zrobiłem apkę, która tworzył archiwum bloga na naszym dysku: tekst + zdjęcia (DobryBackupBloga — aplikacja do szybkiej archiwizacji wpisów blogowych). Lata leciały, a apka przestała działać z nową odsłoną dobrychprogramów. Temat został zapomniany, aż wojtekadams odgrzebał temat DobregoBackupuBloga. Sam pomysł nadal jest ciekawy, ale forma - pliki exe do pobrania z obcego źródła już nie. Z tego też powodu możliwość stworzenia archiwum bloga przeniosłem na wtyczkę Licznik Blogowy. Tak oto powstała wersja 5.0. Licznik Blogowy 5.0 - archiwizacja Wtyczka w wersji...

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako, ...

Visage - gra horror, na którą nie byliśmy gotowi i jak z tymi straszakami do tej pory bywało (recenzja PS4)

W ostatnich latach gry, które faktycznie przerażały klimatem, a nie tylko tanimi jump scare'ami, było jak na lekarstwo. Bardzo łatwo wzdrygnąć się, gdy nagle w ciszy jakiś wysoki dźwięk zaskoczy niespodziewającego się gracza. Czy takie gry, które "straszą" jedynie głośnym, nagłym "łomotem" można nazwać prawdziwymi interaktywnymi horrorami? Nie sądzę. Takie tanie sztuczki spowodowane są najczęściej brakiem klimatu i pomysłu na rozgrywkę. Co więcej, od dawna wiadomo, że najlepiej straszy to, co nieznane, niedopowiedziane. Jump scare w grach to nic innego, jak chwilowe zaskoczenie gracza, do którego ten szybko się przyzwyczaja. Po pewnym czasie zaczyna się go nawet ignorować, a po dłuższej chwili staje się irytujący i sprawia, że do rozgrywki wkrada się nuda i monotonia. Jak to z tymi horrorami bywa? W ostatnich latach najbardziej zawiodłem się na dylogii Layers of Fear. Klimat szybko siadał, a rozgrywka stawała się powtarzalna i dość przewidywalna. Ogólnie gry teg...

Migracja danych z Endomondo do Garmin Connect (ale nie tylko)

Komunikat o zakończeniu istnienia Endomondo zapewne zaskoczył wielu z nas ( oficjalne info ). Z końcem tego roku portal przestanie istnieć. Kiedyś synonim nowoczesności i gadżeciarstwa, a obecnie schowany głęboko w cieniu innych portali związanych bezpośrednio z urządzeniami do pomiaru naszej aktywności. Zapewne to właśnie one, i dedykowane portale pod nie, przyczyniły się do tego, że Endomondo stało się reliktem przeszłości, ale nie o tym dziś mowa...  W tym krótkim wpisie chciałbym przedstawić jak w prosty sposób przenieść dane z Endomondo do Garmin Connect. Oczywiście sam wpis będzie na tyle uniwersalny, że zapewne pozwoli Wam na podobną migrację również do innych popularnych portali ze śledzeniem aktywności. W tym poradniki opiszę jak przenieść treningi z Endomondo do innego portalu, ale z możliwością wyboru. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ten sposób przenieść wszystko lub tylko wybrane dane. W moim wypadku będzie to przenoszenie treningów tylko z lat 2012-2015, a w Waszym...