Przejdź do głównej zawartości

LG GT540 - wymiana wyświetlacza

Nowe ekrany dotykowe w smartfonach są coraz większe i piękniejsze. Niestety, czasem zdąża się, iż taki wyświetlacz ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu. Gwarancja nie obejmuje darmowej wymiany ekranu na nowy. Tak stało się z LG GT540. Bardzo przyjemny smartfon z Androidem. Szkoda pozbywać się go za grosze, gdy możemy sami wymienić wyświetlacz.

Koszt nowego wyświetlacza z robocizną w serwisie to wydatek prawie 200 zł. Nie warto jednak rozpaczać. W internecie można kupić zarówno oryginalne wyświetlacze (ponad 100 zł) lub zamienniki (50 zł). Jakość nieoryginalnych części, w tym przypadku, nie rożni się niczym od oryginalnych.

UWAGA!

Otwierając smartfon tracimy gwarancję! Sposób działania, zamieszony poniżej robisz na własną odpowiedzialność! Jeśli nie czujesz się na siłach w tego typu naprawach, warto poprosić znajomego, który zna się na rzeczy.

Co będzie potrzebne:

  • śrubokręt krzyżakowy
  • nożyk lub coś płaskiego do podważenia elementów wewnętrznych smartfonu
  • [opcjonalnie] izopropyl do odtłuszczenia palców

Kilka rad:

  • trzymaj wszystkie elementy ułożone w jednym miejscu, łatwiej złożysz potem całość
  • przygotuj coś, gdzie będzie można wrzucić małe śrubki
  • podczas demontażu należy być ostrożnym, można łatwo połamać plastykowe części
  • całość zajmie ok. 60 minut, nie warto się spieszyć
  • dwa przyciski na krawędzi smartfonu powinny być w kolejności od dołu: aparat, wyszukiwanie

Do dzieła!

desk

[1] Pęknięty wyświetlacz. Dokładnie widać linię ukruszenia.

[2] Zamiennik wyświetlacza do LG GT540. Cena oryginału to ok 100zł, zamiennik z przesyłką możemy już kupić za 60zł. Jakość obu wyświetlaczy jest bardzo podobna.

[3] Rozpoczynamy wymianę wyświetlacza. Pierwszym krokiem jest wyjęcie baterii oraz (jeśli są) karty sim i pamięci microSD.

[4] Na zdjęciu zaznaczono miejsca, gdzie są śrubki, które musimy wykręcić.

[5] Do wykręcenia niezbędny będzie śrubokręt krzyżakowy z małą końcówką.

[6] Nie warto używać innych śrubokrętów niż zalecany, gdyż inaczej uszkodzimy końcówki śrubek i będziemy mieli kłopot z ich późniejszym wkręceniem. Zwrócimy uwagę by nie porysować śrubokrętem elementów wewnętrznych smartfonu.

[7] Śrubki należą do tych, co same nie wypadaj. Chcąc je wydobyć, po odkręceniu musimy je czymś delikatnie podważyć (nożykiem lub jak w moim przypadku płaską końcówka śrubokręta).

[8] Aby nie zgubić śrubek, polecam położyć je w bezpieczne miejsce np. do zakrętki po soku ;)

[9] Następnym etapem będzie wyjęcie, zaznaczonej na zdjęciu obudowy. Róbmy to ostrożnie, gdyż wykonana jest ona z delikatnego plastyku. Dodatkowo boki są bardzo cienkie i podatne na uszkodzenia.

desk

[10] Rozbieranie warto zacząć od góry smartfonu. Podważmy delikatnie obudowę na złączeniu.

[11] Może tę czynność wykonać palcami. Nie ciągnijmy na siłę obudowy, gdyż wyrwiemy zaczepy! W tym kroku celem jest delikatnie podważyć górną część obudowy.

[12] Gdy górna część już jest wyjęta, przechodzimy do delikatnych boków obudowy. Aby nie uszkodzić niczego, spróbujmy minimalnie odgiąć brzegi zewnętrznej obudowy, w celu zwolnienia zatrzasków. Gdy się już z tym uporamy, zdjęcie dolnej części powinno pójść automatycznie.

[13] Cała i nieuszkodzona obudowa, połóżmy ją w bezpiecznym miejscu :)

[14] Kolejnym celem jest głośniczek i miejsce na kartę pamięci (zaznaczone na zdjęciu). Zdjęcie tego panelu nie jest proste, gdyż siedzi on dość mocno przyczepiony.

[15] Demontaż zacznijmy od miejsca pokazanego na zdjęciu. Delikatnie podważmy element od dołu z lewej i prawej strony.

[16] Podważenie od góry umożliwi zdjęcie panelu za pomocą palców.

[17] Szczęśliwie odseparowany panel od smartfonu;)

[18] Aby móc dalej działać, należy odpiąć łącznik wyświetlacza z płytą główną smartfonu.

desk

[19] Podobnie jak w kroku 12., delikatnie odegnijmy brzegi zewnętrznej obudowy smartfonu w celu wyjęcia płyty głównej. Polecam zacząć od górnej, czarnej końcówki wyjścia słuchawkowego.

[20] Gdy uda się już oddzielić płytę główną, zauważmy, iż jest ona połączona z panelem przednim smartfonu, za pomocą dwóch nałożonych na siebie tasiemek. Ostrożnie połóżmy całość na stole, aby nie zerwać tych tasiemek. Aby ułatwić dalsze prace, można w tym momencie odłączyć te dwie tasiemki od płyty głównej.

[21] Na tym etapie zwróćmy uwagę na boczne przyciski (regulacja głośności, aparat, wyszukiwanie), które mogą wypaść po zdjęciu płyty głównej.

[22] Najcięższa próba sił :) W tym momencie jedynie co nas dzieli od wyświetlacza, to metalowa obudowa okalająca go. Bardzo delikatnie spróbujmy podważyć obudowę. Nie róbmy tego na siłę gdyż pod spodem mamy zewnętrzną obudowę, która może pęknąć. Dodatkowo zbyt energiczne podważanie może doprowadzić do porysowania szybki ochraniającej wyświetlacz. Można pomóc sobie podobnie jak wcześniej, delikatnie odginając boki zewnętrznej obudowy w celu zwolnienia zatrzasków.

[23] Po wyjęciu, otrzymamy stary, uszkodzony wyświetlacz z ochronną obudową.

[24] Jedynie co nas interesuje teraz, to metalowa obudowa.

[25] Wyjmujemy stary ekran. W celu ochrony nowego wyświetlacza przed tłuszczem, możemy palce zanurzyć w alkoholu izopropylowym. Z nowego wyświetlacza zdejmujemy ochronną folię i trzymając za krawędzie umieszczamy go w metalowej obudowie, gdzie był stary ekran.

[26] Całość montujemy ponownie w miejscu gdzie była obudowa z wyświetlaczem. Kolejno na powrót składamy elementy. Uważajmy na zatrzaski! Nie wciskajmy na siłę części do obudowy. Róbmy to z wyczuciem.

[27] Po złożeniu i uruchomieniu, jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze, nowy ekran zaświeci się pełnią barw :)

W taki oto sposób wymieniliśmy wyświetlacz w LG GT540 i zaoszczędziliśmy pieniądze. Mam nadzieję, iż wpis okaże się przydatny.

Dziękuję i Pozdrawiam

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre...

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest t...

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele...

Wojny konsolowe, Blake J. Harris — recenzja książki (SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie)

Nie ma co tu owijać w bawełnę i nudzić wstępem na siłę. Książka jest świetna i jeśli interesujesz się grami retro lub ogólnie historią przemysłu rozrywkowego, to jest to pozycja wręcz obowiązkowa. Nawet więcej, warto znać omawianą książkę jako szersze spojrzenie na obecną branżę gier, a uwierzcie, że znajdziecie wiele analogii do obecnych poczynań tuz świata growego.  Sega od środka Książka nie jest cieniutką pozycją, a całkiem opasłym tomiskiem  w twardych oprawach. Ma ona prawie 600 stron i dość niewielką czcionkę, więc jest tu sporo do poczytania. Po środku mamy kilkadziesiąt kolorowych zdjęć z tamtych lat, które ogląda się zupełnie inaczej podczas lektury, wiedząc już kim są dane osoby na fotografiach.  Książka opisuje Segę od momentu przejęcia przez  Toma Kalinske  posady CEO Sega of America w roku 1990, a także wcześniejsze perypetie gigantów branży rozrywkowej w latach 80-tych. Początek Wojen konsolowyc h zaczynamy od poznania Toma na wakacjach na Hawajach, gdzie s...

Microsoft nadal nie umie w Open Source

Open Source jest wszędzie wokół nas i zapewne bez tej inicjatywy świat nie byłby taki sam. Nie ma sensu rozpisywać się o zaletach otwartego oprogramowania, bo te są jasne i klarowne. W tym wpisie chciałbym przedstawić jednak punkt widzenia programisty .NET, który przez Microsoft został nieraz już wprowadzony w maliny. Powodem tego jest ciągle chyba brak zrozumienia i większej współpracy Microsoftu w kluczowych dla tego giganta projektach Open Source. Microsoft Open Source'm stoi Microsoft z Open Source miał trochę pod górkę. Steve Ballmer kiedyś powiedział "Linux jest rakiem" w kwestii GNU GPL. Dziś zapewne gigant z Redmond chciałbym o tym zapomnieć, gdyż Microsoft od jakiegoś już czasu jest firmą Open Source.  Pierwszą zmianą na plus było zatrudnienie w 2004 roku Billa Hilfa, lidera działu Open Source w IBM. Jak sam twierdzi, Microsoft zatrudnił go, gdyż firma nie wiedziała czym jest i jak działa idea otwartego oprogramowania. Zaś już od 2006 roku Microsoft był kontrybut...

Programowanie mobilne w .NET - barwna historia i niewiadoma przyszłość

 Aplikacje mobilne pisane w .NET nigdy nie miały łatwo, podobnie jak ich deweloperzy. Jednakże w ostatnich latach Microsoft mocno stara się, aby ekosystem do tworzenia aplikacji w technologii .NET był jak najbardziej przyjazny twórcom (apka mobile jest must have niemalże każdej firmy). Pomimo tego obecnie jesteśmy w technologicznym rozkroku w .NET mobile (uśmiercenie Xamarin.Forms jeszcze przed narodzinami MAUI). Skłoniło mnie to do pewnych refleksji związanych z programowaniem w technologiach Microsoft mobile. Z racji tego, że "klepię" ;)  w .NET już prawie 14 lat to przewinąłem się przez wiele projektów mobilnych (komercyjnych i nie tylko) tworzonych właśnie przy pomocy narzędzi Microsoft. W tym wpisie postaram się przedstawić w miarę zwięzłej formie historię programowania mobilnego w .NET, która jest ze mną niemalże od zawsze.  Windows Mobile i .NET Compact Framework Moja przygoda z technologiami mobilnym od Microsoftu zaczęła się właśnie od .NET Compact Framework. Jeg...

Licznik Blogowy 5.0 - archiwizacja bloga

 Licznik blogowy dla blogerów portalu dobreprogramy.pl to mały niezbędnik każdego autora kontentu. Przez ostatnie 7 lat (styczeń 2014, ostatnia aktualizacja maj 2021) licznik dostawał nowe ficzery i uzyskiwał kompatybilność z kolejnymi odsłonami portalu. Najnowsza wersja 5.0 wnosi kolejny duży ficzer - archiwizacja bloga. Stwórz pełne archiwum swojego bloga Pomysł na stworzenie archiwum nie jest nowy. Niemalże równo 4 lata temu zrobiłem apkę, która tworzył archiwum bloga na naszym dysku: tekst + zdjęcia (DobryBackupBloga — aplikacja do szybkiej archiwizacji wpisów blogowych). Lata leciały, a apka przestała działać z nową odsłoną dobrychprogramów. Temat został zapomniany, aż wojtekadams odgrzebał temat DobregoBackupuBloga. Sam pomysł nadal jest ciekawy, ale forma - pliki exe do pobrania z obcego źródła już nie. Z tego też powodu możliwość stworzenia archiwum bloga przeniosłem na wtyczkę Licznik Blogowy. Tak oto powstała wersja 5.0. Licznik Blogowy 5.0 - archiwizacja Wtyczka w wersji...

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako, ...

Visage - gra horror, na którą nie byliśmy gotowi i jak z tymi straszakami do tej pory bywało (recenzja PS4)

W ostatnich latach gry, które faktycznie przerażały klimatem, a nie tylko tanimi jump scare'ami, było jak na lekarstwo. Bardzo łatwo wzdrygnąć się, gdy nagle w ciszy jakiś wysoki dźwięk zaskoczy niespodziewającego się gracza. Czy takie gry, które "straszą" jedynie głośnym, nagłym "łomotem" można nazwać prawdziwymi interaktywnymi horrorami? Nie sądzę. Takie tanie sztuczki spowodowane są najczęściej brakiem klimatu i pomysłu na rozgrywkę. Co więcej, od dawna wiadomo, że najlepiej straszy to, co nieznane, niedopowiedziane. Jump scare w grach to nic innego, jak chwilowe zaskoczenie gracza, do którego ten szybko się przyzwyczaja. Po pewnym czasie zaczyna się go nawet ignorować, a po dłuższej chwili staje się irytujący i sprawia, że do rozgrywki wkrada się nuda i monotonia. Jak to z tymi horrorami bywa? W ostatnich latach najbardziej zawiodłem się na dylogii Layers of Fear. Klimat szybko siadał, a rozgrywka stawała się powtarzalna i dość przewidywalna. Ogólnie gry teg...

Migracja danych z Endomondo do Garmin Connect (ale nie tylko)

Komunikat o zakończeniu istnienia Endomondo zapewne zaskoczył wielu z nas ( oficjalne info ). Z końcem tego roku portal przestanie istnieć. Kiedyś synonim nowoczesności i gadżeciarstwa, a obecnie schowany głęboko w cieniu innych portali związanych bezpośrednio z urządzeniami do pomiaru naszej aktywności. Zapewne to właśnie one, i dedykowane portale pod nie, przyczyniły się do tego, że Endomondo stało się reliktem przeszłości, ale nie o tym dziś mowa...  W tym krótkim wpisie chciałbym przedstawić jak w prosty sposób przenieść dane z Endomondo do Garmin Connect. Oczywiście sam wpis będzie na tyle uniwersalny, że zapewne pozwoli Wam na podobną migrację również do innych popularnych portali ze śledzeniem aktywności. W tym poradniki opiszę jak przenieść treningi z Endomondo do innego portalu, ale z możliwością wyboru. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ten sposób przenieść wszystko lub tylko wybrane dane. W moim wypadku będzie to przenoszenie treningów tylko z lat 2012-2015, a w Waszym...