Przejdź do głównej zawartości

The Humble Indie Bundle 3

The Humble (Indie) Bundle ?

W dużym skrócie czym jest The Humble (Indie) Bundle:

  • kupujesz paczkę gier za tyle ile chcesz! (dowolna kwota większa od $0 )
  • gry nie mają żadnych zabezpieczeń
  • brak limitów pobrań
  • pieniądze idą na cele charytatywne lub do developerów (sam ustalasz jaka część kwoty pójdzie do kogo)
  • gry są wieloplatformowe (Windows, Linux, Mac OS X)
  • często są to premiery na poszczególnych platformach
  • The Humble Indie Bundle 3 trwa tylko do 09.08.2011 (wtorek)

http://www.humblebundle.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Indie_Bundle

Najczęściej są to gry Indie, tworzone przez jedną osobę lub mały zespół. Odróżniają się innowacyjną/zaskakującą/rewolcyjną rozgrywką. Zapewniają często więcej radości niż "pudełkowe" gry.

W przeszłości była również paczka gier od większego developera (patrz dalej Humble Frozenbyte Bundle).

Historia

Do tej pory dostępne były następujące paczki z Humble (Indie) Bundle

Humble Indie Bundle 1 (4 - 10 maj 2010):

  • World of Goo
  • Aquaria
  • Gish
  • Penumbra: Overture
  • Lugaru HD
  • Samorost 2 zebrana kwota: 1.27 miliona $

Humble Indie Bundle 2 (14 - 24 grudzień 2010):

  • Braid
  • Cortex Command
  • Machinarium
  • Osmos
  • Revenge of the Titans zebrana kwota: 1.8 miliona $

Humble Frozenbyte Bundle (12 - 26 kwiecień 2011):

  • Trine
  • Shadowgrounds
  • Shadowgrounds Survivor
  • Splot
  • Jack Claw zebrana kwota: 0.9 miliona $

Pierwsze tytułu z każdej paczki, były grami, które miały napędzać sprzedaż. Zarówno World of Goo, Braid czy Trine, to tytuły, które były świetnym magnesem dla graczy.

I tak oto doszliśmy szybko do najnowszej paczki:

The Humble Indie Bundle 3

W skrócie przedstawię, co nowego jest w aktualnej paczce, mam nadzieję, że kogoś zachęcę do zakupu i pomocy innym :)

Crayon Physics Deluxe

Gra powinna być znana, chociaż dla części graczy. Cel gry jest prosty. Na planszy 2D mamy kulkę i gwiazdkę. Naszym zadaniem jest popchnięcie kulki w stronę gwiazdki. Niby nic wielkiego, ale sposób pokierowania, poprzez popchnięcie jest ograniczony tylko naszą wyobraźnią!

Plansza jest kartą z bloku rysunkowego, gdzie narysowano prócz owych dwóch obiektów, inne np. domek, drzewko itp. Mając kredkę dorysowujemy obiekty, które się materializują. Zaś na te obiekty działa siła grawitacji, która pozwala stworzonym przedmiotom reagować z pozostałymi. Rysując nad kulką kwadrat, ten po zmaterializowaniu się spada na kulkę i ją popycha w odpowiednia stronę. Możemy również dorysować wahadło, równię pochyłą, trampolinę... cokolwiek co przyjdzie nam do głowy :)

Gra zalicza nam każdą z plansz na 3 sposoby: elegancki, oldschoolowy i niesamowity, w zależności od sposobu w jaki ukończyliśmy poziom.

Plansz w grze jest bardzo dużo. Osoby, które przejdą całą grę, nie będą narzekały na nudę. Na tronie gry, jest umieszczonych ok 8 tyś. poziomów do przejścia, stworzonych przez graczy!

Gra posiada piękną grafikę, która przywodzi na myśl rysunki młodszego rodzeństwa. Design miażdży! Fizyka zastosowana w Crayon Physics Deluxe sprawuje się wyśmienicie.

Crayon Physics Deluxe jest grą świetną, na długie godziny. Nie można się przy niej nudzić. Klasyka!

Crayon Physics Deluxe

desk

Cogs

Cogs

Kolejna gra, Cogs, to gra logiczna, która z założenia jest prosta, ale dzięki temu niesamowicie wciągająca! Mając planszę z jednym brakującym polem musimy ułożyć pozostałe w odpowiedni wzór. Raz będziemy zmuszeniu do przestawienia kół zębatych, aby połączyć obieg, innym razem przesuwając rury z parą w celu uruchomienia silnika. Plansze są bardzo zróżnicowane (np. przesuwanie kół zębatych na ścianach sześcianu!)

Po przejściu jestesmy oceniani ze względu na: czas jaki zabrało przejście planszy, jakość rozwiązania i ilość ruchów.

Całość prezentuje się bardzo ładnie i pozwala w pełni cieszyć się radością płynącą z rozrywki.

VVVVVV

Trzecią grą w paczce jest VVVVVV. Już sam tytuł nie jest tuzinkowy, a gra... no cóż również :) Po odpaleniu otrzymujemy grafikę niczym z 8bitowców :) Modną ostatnio wśród developerów Indie :P Gra niczym by się nie wyróżniała, gdyby nie to, iż nasz ludzik nie skacze, a przykleja się raz do sufitu raz do ściany :) VVVVVV jest satysfakcjonującą grą, ale i piekielnie trudną! Nie ma co liczyć na szybkie przejście nawet początkowych poziomów. Na stronie www dostępne są dodatkowe plansze, w które można zagrać :) Nie wiem czemu, ale bardzo przypadła mi do gustu muzyka, ma coś w sobie. Obowiązkowa pozycja dla fanów Super Meat Boy.

VVVVVV

desk

Hammerfight

Hammerfight

Gra Hammerfight jest dość oryginalna (choć na tle zestawu nie odstaje, aż tak bardzo ;) ). Jest to rodzaj strzelanki, ale... nie strzelamy :P tylko poruszając myszką w kółko, sterujemy swobodnie zawieszonym poniżej naszego pojazdu młotem. Pomysł oryginalny i świeży. Gra nie jest prosta, ale nauka wprawienia w ruch wahadła, daje wiele frajdy.

And Yet It Moves

Chyba najdziwniejsza z gier ;) Poruszmy się bohaterem, który... odwraca planszę. Jeśli dalszą eksplorację blokują skały, wystarczy obrócić plansze o 90 stopni w lewo, aby skały osunęły się w dół. Trudność polega na tym, iż obracając planszę nabieramy prędkości i możemy stracić życie.

Każdą z plansz można przejść na kilka sposobów (na czas, w trybie ghost, itp.). Maksymalnie zakręcona gra! :)

And Yet It Moves

desk

Steel Storm - Burning Retribution

Steel Storm - Burning Retribution

Ostatnią grą, dodaną już po rozpoczęciu Humble Indie Bundle 3 jest Steel Storm - Burning Retribution. Oldschoolowa strzelanka z widokiem z góry, z rewelacyjną grafiką. Emocjonujące chwile gwarantowane! Gra posiada tryb multi, gdzie plansze przechodzimy razem z innymi osobami. Gorąco polecam!

Jak kupić?

Kupno jest bardzo proste!

  • wchodzimy na stronę http://www.humblebundle.com
  • wybieramy cenę jaką chcemy przeznaczyć
  • opcjonalnie ustawiamy, ile naszej darowizny ma pójść do poszczególnych osób/instytucji
  • podajemy adres email
  • płacimy (najprościej i najszybciej przez PayPal)
  • na pocztę otrzymujemy unikatowy link, który prowadzi nas do strony www, z której ściągamy nasze gry

Koniec :)

Kup grę i pomóż!

Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w akcji! Za dowolną kwotę możemy zyskać bardzo oryginalne i unikatowe gry, a dodatkowo możemy jeszcze zasilić organizacje pozarządowe (EFF i Child's Play)!

Ja już kupiłem swoją paczkę The Humble Indie Bundle 3, a Ty? ;)

Pozdrawiam

Edit 1 (06.08.2011)

W The Humble Indie Bundle 3 ciągle są zmiany, wiec kilka słów co mamy na chwilę obecną :)

Pierwotnie mieliśmy 5 gier:

  1. Crayon Physics Deluxe
  2. Cogs
  3. VVVVVV
  4. Hammerfight
  5. And Yet It Moves

Dla tych co kupią The Humble Indie Bundle 3, została dodana możliwości zagrania za darmo w Minecrafta do 14 sierpnia.

Po kilku dniach doszła kolejna gra: 6. Steel Storm: Burning Retribution

Ostatnio, zaś doszła kolejna paczka gier. Dla osób, które kupiły jest ona za darmo, zaś dla kupujących obecnie, jest dodawana jeśli kwota, jaką się zapłaci będzie większa od średniej (obecnie: $5.59 i ciągle rośnie :P ). Tym dodatkowym zestawem jest he Humble Indie Bundle 2!: 7. Braid - innowacyjna platformówka, z możliwością cofania czasu, hicior! 8. Cortex Command - zaawansowana gra platformowa, która dodatkowo łączy elementy strategii 9. Machinarium - przygotówka, z niesamowitą oprawą audiowizualną 10. Osmos - zręcznościowa/logiczna gra, kierujemy materią łącząc się w większą całość ;) 11. Revenge of the Titans - gra strategiczna w stylu Tower Defense

Dodatkowo otrzymaliśmy:

  • wersję Cogs Go, zoptymalizowaną na urządzenia przenośne
  • soundtrack z Machinarium
  • mini album z Osmos
  • soundtrack z Revenge of the Titans

Najnowszą nową grą, dodaną wczoraj (dla wszystkich kupujących pakiet ) jest: 12. Atom Zombie Smasher - połączenie strategi z Tower Defense + eksterminacja zombie!

Podsumowując, obecnie mamy 7 gier w The Humble Indie Bundle 3, jeśli nasza kwota przekroczy aktualną średnią kwotę (zmienia się ona dynamicznie, raczej rośnie, niż spada :P), wówczas otrzymujemy zestaw 5 gier z The Humble Indie Bundle 3 + bonusy w postaci soundtracków (Machinarium i Revenge of the Titans) i minialbumu (Osmos).

Kwota rośnie cały czas i wygląda na to, iż przekroczy rekord 1.8 miliona $, jaki padł przy sprzedaży The Humble Indie Bundle 2 :)

Edit 2 (10.08.2011)

The Humble Indie Bundle 3 zakończone. Uzbierano ponad 2.1 miliona $! Średnia wpłata to $5.82.

Rozkład średnich wpłat wg systemu:

Windows: $4.89 Mac: $7.73 Linux: $12.04

Ilość wpłat wg systemu:

Windows: 63,4% Mac: 18% Linux: 18.6%

Wpłat było: 372 370

Do zobaczenia przy następnym Humble (Indie) Bundle :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie.222 polskie gry"222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania.Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu.Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako, że przygodę zacząłe…

Programistok - Białystok dla programistów i nie tylko

W Białymstoku powstała bardzo ciekawa inicjatywa promująca nowe technologie i trendy w programowaniu - Programistok. (Programistok na Facebooku: http://www.facebook.com/pages/Programistok/237808102923666 )Cykliczne spotkania będą omawiać m.in. programowanie na urządzenia mobilne, testowanie aplikacji, projektowanie interfejsów użytkownika czy pisanie lepszego, czystszego kodu. Każdy zainteresowany może zgłosić swoją propozycjię prezentację (20 - 30 minut).Impreza organizowana przy udziale firmy AmberBit (http://amberbit.com/ )Cele jakie przyświecają Programistokowi:integracja podlaskiego (i nie tylko) środowiska programistów poprzez wymianę pomysłów, doświadczeń wśród wielu różnych technologii związanych z internetem - nie ma narzędzi idealnych, każdy projekt warto rozpatrzyć indywidualniena spotkaniu są różnorodni ludzie, więc dobra okazja na poszukanie nowej pracy lub znalezienie pracownikaspotkanie raz w miesiącu w luźnej atmosferze (Pub Mao, Młynowa 44, http://www.mao.com.pl/ )…

.NET Linux vs Windows - test wydajności .NET Core 3.1, .NET 5.0, a także Mono

Jakiś czas temu przedstawiłem wyniki porównania kilku środowisk uruchomieniowych platofrmy .NET - artykuł: Umarł .NET Framework, niech żyje .NET Core (oraz .NET 5) i jego wydajność (link do wpisu). Wówczas testy odpalałem na Windows 10, a sprawdzany był .NET Framework 4.8, .NET Core 3.1, a także nowy .NET 5.0 (wersja preview).Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że .NET od dłuższego już czasu (Mono, he he) jest środowiskiem wieloplatformowym. Warto zatem sprawdzić, jak różne środowiska uruchomieniowe .NET radzą sobie na Windows i Linuxie. Mimo, iż Mono jest z nami od wielu lat, to nowy .NET Core sprawił, że tworzenie aplikacji .NET i ich hostowanie na Linuxie stało się bardzo kuszące (cena). Zatem które z nich jest szybsze i na jakiej platformie? Pod uwagę wziąłem .NET Core 3.1, .NET 5 (zwany też jako .NET Core 5) oraz poczciwe Mono.DotNetFrameworkVsCoreDo testów wykorzystałem własny projekt na GitHube:https://github.com/djfoxer/DotNetFrameworkVsCoreJest to niewielka aplikacja testująca…

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny".TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w PolsceKsiążka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.plPrzyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby freelancerem …

Licznik Blogowy - wersja 0.6, czyli własne statystyki i wykresy tuż pod ręką

Zapewne wielu z Was pamiętam, a może i używa:) , mojej wtyczki Licznik Blogowy do najpopularniejszych przeglądarek, skierowanej do blogerów na portalu dobreprogramy.Jeśli ktoś nie kojarzycie, to w skrócie: Licznik Blogowy to wtyczka do Chroma/Opery/Firefoxa. Za jej pomocą przejrzycie szybko pełne statystyki swoich wpisów na blogu. Lista wpisów może być sortowana wg: ilości wyświetleń, ilości komentarzy, daty publikacji i adnotacji moderacji. Łatwo znajdziecie publikacje, oznaczone przez moderatorów, a to wszystko w estetycznej i miłej formie, dostosowanej do wybranej skórki na blogu.Licznik Blogowy 0.6 - czas na własne wykresy! :)Ostatnia odsłona wtyczki przyniosła ciekawe refleksje po rozmowie z szanownym Panem Mordziem. Zaproponował on, aby wtyczka mogła generować wykresy na podstawie zebranych danych. Pomysł wydał mi się niezmiernie interesujący, stąd też obecna aktualizacja (0.6) przynosi możliwość tworzenia wykresów, opierając się na zabranych danych.Używanie nowej funkcji jes…

Visual Studio Achievements

Każdy kto gra w gry, spotkał się z terminem achievement, czyli osiągnięcie. Za każdą, rzecz jaką zrobimy w grze, czy to znalezienie sekretu, czy zwykłe przejście mapy, odblokowujemy określone osiągnięcie. Jest to obecnie na konsolach, czy na Steamie. Możemy pochwalić się osiągnięciami wśród znajomych w systemie w jakim gramy, czy na Facebooku. Prosty sposób na wydłużenie gry i zwiększenie więzi pomiędzy graczem, a grą.Visual Studio Achievements. Co ma do tego Visual Studio? Ktoś wpadł na genialny pomysł. Połączył założenia achievementów ze świata gier z kodowaniem w Visual Studio! :) Wszystko zaczęło się na www.reddit.com, gdzie ktoś z nudów/dla żartów dodał wątek "A co gdyby, Visual Studio miało osiągnięcia?". Okazało się, że pomysł chwycił na tyle, iż powstał... plugin (darmowy) do Visual Studio! Każdy z Was może go ściągnąć i zainstalować w Visualu. Od tej chwili będzie zbierał osiągnięcia, niczym w grach wideo :)Tak jak w grach, za konkretne czynności odblokowujemy osi…

Tania, przeceniona prasa - lukratywny biznes na pograniczu prawa? Czyli CD-Action za 4zł

Zapewne większość z was zna pojęcie "taniej prasy" lub "przecenionej prasy". Są to najczęściej miejsca, gdzie można kupić gazety, magazyny i inne dobra kryjące się pod definicją prasy. Ich cechą jest to, iż nie są to aktualne wydanie, ale w większości przypadków "przeterminowane" egzemplarze, które zostały zastąpione aktualnymi numerami. Można zatem znaleźć tam magazyn sprzed roku lub dwóch, ale także numer CD-Action za 4zł, z jeszcze działającym kodem na gry, który dosłownie kilka dni wcześniej można było kupić w saloniku z prasą za 10,99zł.Jak to powinno być?Przeglądając strony w sieci natknąłem się na kilka artykułów, które opisują dany problem. Zgodnie z umowami, dystrybutorzy prasy nieaktualne numery powinni zwracać do wydawców. Drugą opcją jest zaś oddawanie takiej prasy na makulaturę. Zanim jednak trafi ona na "wysypisko" powinna zostać naznaczona farbą lub przecięta w taki sposób, aby nie nadawała się do odsprzedaży.A jak jest?Trudno jed…

Licznik Blogowy 2017 — niezbędnik blogera (Chrome/Opera/Firefox)

Nadeszła ta chwila. Po wielu latach oficjalnie światło dziennie ujrzała finalna wersja Licznika Blogowego. Dodatku do przeglądarki www, który pozwala na zbieranie danych o każdym blogu na portalu (nawet bez logowania!) i przedstawieniu statystyk w formie tekstowej i graficznej.HistoriaHistoria Licznika Blogowego sięga roku 2014. Wówczas to na początku roku powstaje dodatek do Chrome, który zbiera dane odnośnie wyświetleń wszystkich wpisów blogowych zalogowanej osoby. W przeciągu najbliższych miesięcy wtyczka otrzymuje możliwość instalacji na przeglądarkach Firefox i Opera, a także tworzenie wykresów na podstawie zebranych danych.Niestety w przeciągu lat portal przeszedł na https, a możliwość instalacji wtyczek spoza marketu stała się utrudniona lub nawet niemożliwa na wspieranych przeglądarkach. W ostatnim czasie otrzymałem sporo zapytań odnośnie reaktywacji wtyczki i przyszedł ten czas, aby zaprezentować finalną wersję.Licznik BlogowyLicznik Blogowy przeznaczony jest do analizy blo…

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych — książka, której nie wypada nie kupić [recenzja]

Wspomnień czar. Czyli dawno, dawno temu...Moja przygoda z grami zaczęła się na poważnie od Amigii 500. W zestawie wraz z komputerem dostałem Lemingi i Powermonger, w pudełkach z taniej serii od IPSu, plus kartonowe wydanie Tokiego z Wielkiej Brytanii. Oczywiście w komplecie były również potężny zestaw dyskietek z ogromną ilością oprogramowania. Każdy nośnik był ręcznie podpisany i wskazywał jawnie na nielegalne źródło pochodzenia, aczkolwiek przed rokiem 1994, czyli przed wejściem ustawy "antypirackiej" , nikt nawet się tym nie przejmował.Gry, do pewnego momentu, zawsze kojarzyły się z językiem angielskim, który dla młodego człowieka na początku lat 90tych był często dużą barierą nie do pokonania. Często zatem siadałem ze słownikiem w dłoni i mozolnie tłumaczyłem newralgiczne elementy gry, bez których dalsze przejście gier było niemożliwe. Oczywiście zdarzały się wyjątki. Słynny Flashback otrzymałem w wersji francuskiej, a mimo to przeszedłem kilka poziomów. Wiele było ró…