Przejdź do głównej zawartości

The Humble Indie Bundle 3

The Humble (Indie) Bundle ?

W dużym skrócie czym jest The Humble (Indie) Bundle:

  • kupujesz paczkę gier za tyle ile chcesz! (dowolna kwota większa od $0 )
  • gry nie mają żadnych zabezpieczeń
  • brak limitów pobrań
  • pieniądze idą na cele charytatywne lub do developerów (sam ustalasz jaka część kwoty pójdzie do kogo)
  • gry są wieloplatformowe (Windows, Linux, Mac OS X)
  • często są to premiery na poszczególnych platformach
  • The Humble Indie Bundle 3 trwa tylko do 09.08.2011 (wtorek)

http://www.humblebundle.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Indie_Bundle

Najczęściej są to gry Indie, tworzone przez jedną osobę lub mały zespół. Odróżniają się innowacyjną/zaskakującą/rewolcyjną rozgrywką. Zapewniają często więcej radości niż "pudełkowe" gry.

W przeszłości była również paczka gier od większego developera (patrz dalej Humble Frozenbyte Bundle).

Historia

Do tej pory dostępne były następujące paczki z Humble (Indie) Bundle

Humble Indie Bundle 1 (4 - 10 maj 2010):

  • World of Goo
  • Aquaria
  • Gish
  • Penumbra: Overture
  • Lugaru HD
  • Samorost 2 zebrana kwota: 1.27 miliona $

Humble Indie Bundle 2 (14 - 24 grudzień 2010):

  • Braid
  • Cortex Command
  • Machinarium
  • Osmos
  • Revenge of the Titans zebrana kwota: 1.8 miliona $

Humble Frozenbyte Bundle (12 - 26 kwiecień 2011):

  • Trine
  • Shadowgrounds
  • Shadowgrounds Survivor
  • Splot
  • Jack Claw zebrana kwota: 0.9 miliona $

Pierwsze tytułu z każdej paczki, były grami, które miały napędzać sprzedaż. Zarówno World of Goo, Braid czy Trine, to tytuły, które były świetnym magnesem dla graczy.

I tak oto doszliśmy szybko do najnowszej paczki:

The Humble Indie Bundle 3

W skrócie przedstawię, co nowego jest w aktualnej paczce, mam nadzieję, że kogoś zachęcę do zakupu i pomocy innym :)

Crayon Physics Deluxe

Gra powinna być znana, chociaż dla części graczy. Cel gry jest prosty. Na planszy 2D mamy kulkę i gwiazdkę. Naszym zadaniem jest popchnięcie kulki w stronę gwiazdki. Niby nic wielkiego, ale sposób pokierowania, poprzez popchnięcie jest ograniczony tylko naszą wyobraźnią!

Plansza jest kartą z bloku rysunkowego, gdzie narysowano prócz owych dwóch obiektów, inne np. domek, drzewko itp. Mając kredkę dorysowujemy obiekty, które się materializują. Zaś na te obiekty działa siła grawitacji, która pozwala stworzonym przedmiotom reagować z pozostałymi. Rysując nad kulką kwadrat, ten po zmaterializowaniu się spada na kulkę i ją popycha w odpowiednia stronę. Możemy również dorysować wahadło, równię pochyłą, trampolinę... cokolwiek co przyjdzie nam do głowy :)

Gra zalicza nam każdą z plansz na 3 sposoby: elegancki, oldschoolowy i niesamowity, w zależności od sposobu w jaki ukończyliśmy poziom.

Plansz w grze jest bardzo dużo. Osoby, które przejdą całą grę, nie będą narzekały na nudę. Na tronie gry, jest umieszczonych ok 8 tyś. poziomów do przejścia, stworzonych przez graczy!

Gra posiada piękną grafikę, która przywodzi na myśl rysunki młodszego rodzeństwa. Design miażdży! Fizyka zastosowana w Crayon Physics Deluxe sprawuje się wyśmienicie.

Crayon Physics Deluxe jest grą świetną, na długie godziny. Nie można się przy niej nudzić. Klasyka!

Crayon Physics Deluxe

desk

Cogs

Cogs

Kolejna gra, Cogs, to gra logiczna, która z założenia jest prosta, ale dzięki temu niesamowicie wciągająca! Mając planszę z jednym brakującym polem musimy ułożyć pozostałe w odpowiedni wzór. Raz będziemy zmuszeniu do przestawienia kół zębatych, aby połączyć obieg, innym razem przesuwając rury z parą w celu uruchomienia silnika. Plansze są bardzo zróżnicowane (np. przesuwanie kół zębatych na ścianach sześcianu!)

Po przejściu jestesmy oceniani ze względu na: czas jaki zabrało przejście planszy, jakość rozwiązania i ilość ruchów.

Całość prezentuje się bardzo ładnie i pozwala w pełni cieszyć się radością płynącą z rozrywki.

VVVVVV

Trzecią grą w paczce jest VVVVVV. Już sam tytuł nie jest tuzinkowy, a gra... no cóż również :) Po odpaleniu otrzymujemy grafikę niczym z 8bitowców :) Modną ostatnio wśród developerów Indie :P Gra niczym by się nie wyróżniała, gdyby nie to, iż nasz ludzik nie skacze, a przykleja się raz do sufitu raz do ściany :) VVVVVV jest satysfakcjonującą grą, ale i piekielnie trudną! Nie ma co liczyć na szybkie przejście nawet początkowych poziomów. Na stronie www dostępne są dodatkowe plansze, w które można zagrać :) Nie wiem czemu, ale bardzo przypadła mi do gustu muzyka, ma coś w sobie. Obowiązkowa pozycja dla fanów Super Meat Boy.

VVVVVV

desk

Hammerfight

Hammerfight

Gra Hammerfight jest dość oryginalna (choć na tle zestawu nie odstaje, aż tak bardzo ;) ). Jest to rodzaj strzelanki, ale... nie strzelamy :P tylko poruszając myszką w kółko, sterujemy swobodnie zawieszonym poniżej naszego pojazdu młotem. Pomysł oryginalny i świeży. Gra nie jest prosta, ale nauka wprawienia w ruch wahadła, daje wiele frajdy.

And Yet It Moves

Chyba najdziwniejsza z gier ;) Poruszmy się bohaterem, który... odwraca planszę. Jeśli dalszą eksplorację blokują skały, wystarczy obrócić plansze o 90 stopni w lewo, aby skały osunęły się w dół. Trudność polega na tym, iż obracając planszę nabieramy prędkości i możemy stracić życie.

Każdą z plansz można przejść na kilka sposobów (na czas, w trybie ghost, itp.). Maksymalnie zakręcona gra! :)

And Yet It Moves

desk

Steel Storm - Burning Retribution

Steel Storm - Burning Retribution

Ostatnią grą, dodaną już po rozpoczęciu Humble Indie Bundle 3 jest Steel Storm - Burning Retribution. Oldschoolowa strzelanka z widokiem z góry, z rewelacyjną grafiką. Emocjonujące chwile gwarantowane! Gra posiada tryb multi, gdzie plansze przechodzimy razem z innymi osobami. Gorąco polecam!

Jak kupić?

Kupno jest bardzo proste!

  • wchodzimy na stronę http://www.humblebundle.com
  • wybieramy cenę jaką chcemy przeznaczyć
  • opcjonalnie ustawiamy, ile naszej darowizny ma pójść do poszczególnych osób/instytucji
  • podajemy adres email
  • płacimy (najprościej i najszybciej przez PayPal)
  • na pocztę otrzymujemy unikatowy link, który prowadzi nas do strony www, z której ściągamy nasze gry

Koniec :)

Kup grę i pomóż!

Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w akcji! Za dowolną kwotę możemy zyskać bardzo oryginalne i unikatowe gry, a dodatkowo możemy jeszcze zasilić organizacje pozarządowe (EFF i Child's Play)!

Ja już kupiłem swoją paczkę The Humble Indie Bundle 3, a Ty? ;)

Pozdrawiam

Edit 1 (06.08.2011)

W The Humble Indie Bundle 3 ciągle są zmiany, wiec kilka słów co mamy na chwilę obecną :)

Pierwotnie mieliśmy 5 gier:

  1. Crayon Physics Deluxe
  2. Cogs
  3. VVVVVV
  4. Hammerfight
  5. And Yet It Moves

Dla tych co kupią The Humble Indie Bundle 3, została dodana możliwości zagrania za darmo w Minecrafta do 14 sierpnia.

Po kilku dniach doszła kolejna gra: 6. Steel Storm: Burning Retribution

Ostatnio, zaś doszła kolejna paczka gier. Dla osób, które kupiły jest ona za darmo, zaś dla kupujących obecnie, jest dodawana jeśli kwota, jaką się zapłaci będzie większa od średniej (obecnie: $5.59 i ciągle rośnie :P ). Tym dodatkowym zestawem jest he Humble Indie Bundle 2!: 7. Braid - innowacyjna platformówka, z możliwością cofania czasu, hicior! 8. Cortex Command - zaawansowana gra platformowa, która dodatkowo łączy elementy strategii 9. Machinarium - przygotówka, z niesamowitą oprawą audiowizualną 10. Osmos - zręcznościowa/logiczna gra, kierujemy materią łącząc się w większą całość ;) 11. Revenge of the Titans - gra strategiczna w stylu Tower Defense

Dodatkowo otrzymaliśmy:

  • wersję Cogs Go, zoptymalizowaną na urządzenia przenośne
  • soundtrack z Machinarium
  • mini album z Osmos
  • soundtrack z Revenge of the Titans

Najnowszą nową grą, dodaną wczoraj (dla wszystkich kupujących pakiet ) jest: 12. Atom Zombie Smasher - połączenie strategi z Tower Defense + eksterminacja zombie!

Podsumowując, obecnie mamy 7 gier w The Humble Indie Bundle 3, jeśli nasza kwota przekroczy aktualną średnią kwotę (zmienia się ona dynamicznie, raczej rośnie, niż spada :P), wówczas otrzymujemy zestaw 5 gier z The Humble Indie Bundle 3 + bonusy w postaci soundtracków (Machinarium i Revenge of the Titans) i minialbumu (Osmos).

Kwota rośnie cały czas i wygląda na to, iż przekroczy rekord 1.8 miliona $, jaki padł przy sprzedaży The Humble Indie Bundle 2 :)

Edit 2 (10.08.2011)

The Humble Indie Bundle 3 zakończone. Uzbierano ponad 2.1 miliona $! Średnia wpłata to $5.82.

Rozkład średnich wpłat wg systemu:

Windows: $4.89 Mac: $7.73 Linux: $12.04

Ilość wpłat wg systemu:

Windows: 63,4% Mac: 18% Linux: 18.6%

Wpłat było: 372 370

Do zobaczenia przy następnym Humble (Indie) Bundle :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest to we

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele

Programowanie pod WP7.5, czyli Windows Phone od kuchni

Po miesiącach szaleństw z Windows Phone, nieskończonej liczby instalacji i deinstalacji, kilku flashowaniach, grzebaniach się w MFG, aktualizacjach (udanych i tych zakończonych niepowodzeniem), przyszedł wreszcie czas, ażeby "spoważnieć" :P i napisać coś własnego na Windows Phone 7.5. Od razu napisze, że jest kilka problemów (i to wcale nie natury programistycznej). Dla kogo? Chcący zacząć programować dla Windows Phone 7(.5) powinniśmy umieć "na dzień dobry" podstawy C#/VB oraz podstawy Silverlighta lub XNA jeśli zechcemy tworzyć gry (także na XBox360!). Aplikacje pisane są w Visual Studio 2010 for Windows Phone. W Tym krótkim przewodniku postaram się opisać jak zacząć przygodę z pisaniem aplikacji na Windows Phone. A zatem, do dzieła! Visual Studio 2010 for Windows Phone Jak już wspomniałem przygodę rozpoczynamy od instalacji Visual Studio 2010 for Windows Phone http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/windows-phone-developer-too

Windows Phone — pierwsze uruchomienie, wstępna konfiguracja oraz garść porad

Dostałeś urządzenie z Windows Phone pod choinkę, ale nie miałeś nigdy styczności z systemem mobilnym od Microsoftu? Chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować smartfon, co warto zainstalować oraz przeczytać garść porad? Jeśli odpowiedziałeś choć raz "TAK", to ten wpis jest właśnie dla Ciebie :) Zapraszam :) Każdy z nas po pierwszym uruchomieniu telefonu zastanawia się jak szybko i optymalnie skonfigurować urządzenie. Dodatkowo dochodzi aktualizacja najważniejszych składników systemu oraz instalacja niezbędnych aplikacji. W tym poradniku przedstawię jak poprawnie przejść przez te zagadnienia i jak szybko skonfigurować urządzenie z Windows Phone. Używany smartfon = reset ustawień Jeśli kupiliśmy używany telefon warto zrobić reset ustawień. Nie ma sensu cofania zmian wprowadzonych przez kogoś, co więcej nie zmienimy konta Microsoft na własne. Wyczyszczenie smartfonu dokonamy przez menu Ustawienia => zakładka aplikacje=> informacje i klikając na przycisk zresetuj t

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Duke Nukem Forever - wydany!

czerwca zakończyła się 14 letnia męczarnia/produkcja gry Duke Nukem Forever! :) Wreszcie nasze spragnione palce, z odciśniętymi klawiszami WSAD, mogą zanurzyć się w świat Dukea... Tak chyba by było, gdyby gra wyszła z 8-10 lat temu. Powiem szczerze, że jakoś nie zelektryzowała mnie wiadomość o wydaniu DNF, ale zacznijmy od początku... One man, one world, one million babes to save!! Pierwsze dwie części ('91 i '93 r.) były typowymi platformówkami. Były miłe i bardzo grywalne jak na tamte czasy. Bardzo dobre i porządne produkcje. Jednakże dopiero trzecia część Duke Nukem 3D, zapoczątkowała Dukomanie trwającą do dziś. Gra wydana w 1996 r. była strzałem w dziesiątkę! Świetna jak na tamte czasy grafika (mimo modeli 2D udających 3D) i naprawdę świeży humor, tworzyły grę godną zagrania i wciągnięcia się w nią na dłuuugie godziny. Jeśli dodać do tego szczyptę erotyzmu i niespotykaną wówczas interakcję z otoczeniem, wyłania się nam gra, która zawładnęła światem na długie

Licznik Blogowy - wtyczka do Chrome/Opery/Firefoxa dla każdego Blogera portalu [aktualizacja 08.04.14 (nowe funkcjonalności)] 0.6

Wielu z nas zapewne spogląda często na swoją listę Popularne wpisy , która pokazuje najczęściej komentowane publikacje na naszym prywatnym blogu. Cóż, można śmiało powiedzieć, że równie ważnym czynnikiem popularności wpisu jest również ilość wyświetleń. Niestety, aby zobaczyć licznik wyświetleń musimy wejść ręcznie do każdego wpisu z okna edycji i tam wyszukać tej informacji. Nie jest to ani szybkie, ani optymalne. Nie jest łatwo znaleźć wpis, który jest najbardziej popularny, gdy mamy ich wiele. Przeszukiwanie wszystkich publikacji i ręczne wybieranie tych najbardziej poczytnych jest baaardzo niewygodne. Oczywiście, postanowiłem coś z tym zrobić i tak powstał... Licznik Blogowy dobreprogramy.pl Licznik Blogowy dobreprogramy.pl to wtyczka do Chroma, nowej Opery i Firefoxa, niezbędna dla każdego blogera na portalu. Dzięki niej w prosty sposób wyświetlimy: listę najczęściej wyświetlanych własnych wpisów z ilością wyświetleń na dany czas datę modyfikacji wpisu spra

Nokia Pocztówka - wyślij za darmo pocztówkę ze swojej Lumii!

Zapewne słyszeliście o aplikacjach, które pozwalają na wysłanie ze smartfona własnej wizytówki. Całość sprowadza się często do wybrania zdjęcia i zapłacenia z wydruk oraz przesyłkę. Polski oddział Nokii postanowił pójść o krok dalej i ponownie użytkownicy Lumi z Windows Phone mogą mieć powody do zadowolenia i czuć się wyróżnieni. Za darmo? Tak! Zatem, jeśli posiadacie Nokię Lumię z Windows Phone (zarówno w wersji 7. jak i 8.) szybciutko pobierajcie ze Sklepu Windows Phone aplikację Nokia Pocztówka . Skąd ten pospiech? Nokia (odział w Polsce) zorganizował wzorową akcję promującą Windows Phone, ale przede wszystkim ich Lumie. Otóż każdy posiadacz Nokii, może za darmo pobrać aplikację Nokia Pocztówka . Dzięki niej za darmo wyślemy pocztówkę ze zdjęciem z Lumi! Bez żadnych ukrytych kosztów, wszystko za free :) Całość sprowadza się do wybrania zdjęcia z albumu lub bezpośrednio z aparatu. Następnie możemy dodać jeden z pięćdziesięciu filtrów i wykadrować grafikę. Teraz prz

Wojny konsolowe, Blake J. Harris — recenzja książki (SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie)

Nie ma co tu owijać w bawełnę i nudzić wstępem na siłę. Książka jest świetna i jeśli interesujesz się grami retro lub ogólnie historią przemysłu rozrywkowego, to jest to pozycja wręcz obowiązkowa. Nawet więcej, warto znać omawianą książkę jako szersze spojrzenie na obecną branżę gier, a uwierzcie, że znajdziecie wiele analogii do obecnych poczynań tuz świata growego.  Sega od środka Książka nie jest cieniutką pozycją, a całkiem opasłym tomiskiem  w twardych oprawach. Ma ona prawie 600 stron i dość niewielką czcionkę, więc jest tu sporo do poczytania. Po środku mamy kilkadziesiąt kolorowych zdjęć z tamtych lat, które ogląda się zupełnie inaczej podczas lektury, wiedząc już kim są dane osoby na fotografiach.  Książka opisuje Segę od momentu przejęcia przez  Toma Kalinske  posady CEO Sega of America w roku 1990, a także wcześniejsze perypetie gigantów branży rozrywkowej w latach 80-tych. Początek Wojen konsolowyc h zaczynamy od poznania Toma na wakacjach na Hawajach, gdzie s