Przejdź do głównej zawartości

Jak obejść ograniczenia Sklepu Windows Phone?

Każdy z producentów ma własne unikalne aplikacje w sklepie Windows Phone, co więcej, ograniczone często do konkretnych modeli urządzeń (np. Nokia Pro Cam ograniczona do modeli 92x i 1020). Zatem teoretycznie nie zainstalujemy aplikacji od Noki na HTC i na odwrót, także dedykowanej aplikacji do zdjęć dla Lumii 920 nie pobierzmy na Lumię 820. Okazuje się jednak, że można to w prosty sposób obejść, bez magicznej wiedzy.

Przygotowania do pracy

Aby móc działać w jakikolwiek sposób, należy pobrać program Fiddler. Dzięki tej aplikacji będziemy w stanie monitorować ruch jaki generuje nasze urządzenie z Windows Phone. Kiedy już zainstalujemy Fiddlera, czas na konfigurację:

  • Musimy sprawdzić nasze IP, na którym zainstalowany jest Fiddler. Najszybciej wykonamy to z linii poleceń. Skrótem Windows+R otwieramy okno Uruchamianie , wpisujemy w nim cmd , aby uruchomić linię poleceń. Wpisujemy komendę ipconfig i sprawdzamy nasz adres IP.

desk

  • Komputer, na którym jest Fiddler, pełnić będzie rolę proxy. Zatem ustawmy w Windows Phone odpowiednie opcje. Połączmy się z sieci WiFi (w której już jest obecny komputer z Fiddlerem) i poprzez przytrzymanie palca na nazwie sieci, dodajmy proxy.

desk

desk

Adres IP ustawimy taki, jaki jest na komputerze z Fiddlerem, zaś nr portu wpisujemy: 8888 (domyślnie dla Fiddlera).

  • Czas na uruchomienie Fiddlera. W menu opcji Tools->Fiddler Options... w zakładce Connections , zaznaczyć należy Allow remote computers to conect .

desk

Analiza podglądu

Już na tym etapie wszelki ruch sieciowy wykonywany z poziomu telefonu, powinien być wychwytywany przez Fiddlera (jeśli tak nie jest, sprawdź czy opcja File->Capture Traffic jest zaznaczona). Warto teraz wyczyścić okno Fiddlera (ikona krzyżyka i wybieramy Remove all ).

Wejdźmy na urządzeniu z Windows Phone do Sklepu i wybierzmy jakąś aplikację do wyświetlenia. W oknie Fiddlera pojawi się m.in. log z hostem marketplaceedgeservice.windowsphone.com . Jest to link, który został wysłany ze smartofnu do Sklepu. Zobaczmy jak wygląda taki przykładowy adres:

http://marketplaceedgeservice.windowsphone.com/v8/catalog/apps/9c3e8cad-6702-4842-8f61-b8b33cc9caf1?os=8.0.10211.0&cc=PL&oc=&lang=pl-PL&hw=50700000&dm=RM-825_eu_poland_295&oemId=NOKIA&moId=&cf=00-0

Szybko zauważymy:

  • ID aplikacji (to ten długi GUID).

  • Wersję systemu urządzenia - znacznik os

  • Język i region - znacznik cc i lang

  • Wersję sprzętu - znacznik hw

  • Wersja firmwareu (określa model urządzenia i operatora) - znacznik dm

  • Producent/OEM - znacznik oemId

Oczywiście to nie wszystkie parametry, jakie są wysyłane, ale te które na daną chwilę mogę się nam przydać.

Jak podmienić wartości?

Wiemy już jak wygląda link do Sklepu i co w nim jest przesyłane. Jak teraz w locie podmienić wartości na takie, jakie zechcemy ustawić? Użyjemy tu Fiddlera. Można to osiągnąć w dwojaki sposób. Z poziomu GUI (zakładka AutoResponder i ustawienie reguł) lub w skrypcie. Opcja pierwsza jest najprostsza, ale najmniej uniwersalna i konfigurowalna, druga zaś ma większe możliwości i nią się właśnie zajmiemy:

  • Skrótem Ctrl+R otwieramy plik z regułami dla Fiddlera.

  • Znajdujemy linijkę:

static function OnBeforeRequest(oSession: Session) {
  • za tą linijką wklejamy kod:
if(oSession.uriContains("_ORG"))
{
	oSession.url = oSession.url.Replace("_ORG"","_ZMIANA");
}

Powyższy kod sprawdza, czy w url znajduje się szukany ciąg, jeśli tak jest, podmienia go.

_ORG jest szukanym elementem w stringu, _ZMIANA to wartość na jaką chcemy zamienić.

  • Po edycji zapisujemy plik.

Wykorzystanie

Znamy wygląd url wysyłanego do Sklepu oraz z czego się składa, teraz przyszedł czas na kilka przykładów wykorzystania tej wiedzy.

Pobieranie aplikacji OEM od innego producenta, niż producent urządzenia

Sprawa jest prosta. Posiadamy np. Lumię od Nokii, a chcemy pobrać aplikację Photo Enhancer, która dedykowana jest tylko dla urządzeń od HTC. Naszym celem jest podmiana producenta OEM, jaki jest doklejany do url. Oto co należy zrobić:

  • Wykonać wszystkie kroki opisane w punkcie Przygotowania do pracy

  • W kodzie z punktu Jak podmienić wartości? ustawiamy:

  • _ORG - NOKIA

  • _ZMIANA - HTC

  • Wchodzimy bezpośrednio do Sklepu z linku: Photo Enhancer

Otwiera się okno Sklepu...

desk

desk

... i instalujemy aplikację.

Dla ułatwienia podaję listę z linkami aplikacji od konkretnych producentów:

Instalacja aplikacji dostępnych tylko dla określonych urządzeń

Na pewno wszyscy kojarzą aplikację Nokia Pro Cam, która wraz z aktualizacją Amber, została udostępniona tylko dla urządzeń Lumia z serii 92x oraz 1020. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby pobrać Nokia Pro Cam np. na Lumię 820. W tym celu, podmienimy model urządzenia, jaki przesyłany jest w url. Poszczególne etapy wyglądają następująco:

  • Wykonać wszystkie kroki opisane w punkcie Przygotowania do pracy

  • Zapisujemy nazwę firmwareu urządzenia. Można to zrobić poprzez analizę linka wysyłanego do Sklepu lub prościej, w opcjach: Ustawienia->info+dodatki , klikamy na więcej i spisujemy nazwę z pola Manufacturer Name .

  • W kodzie z punktu Jak podmienić wartości? ustawiamy:

  • _ORG - nazwa_z_manufacturer_name

  • _ZMIANA - RM-877_nam_att_205 (będziemy przestawiać się jako Lumia 1020 od ATT)

  • Wchodzimy bezpośrednio do Sklepu z linku: Nokia Pro Cam

Otwiera się okno Sklepu...

desk

desk

... i instalujemy aplikację.

Kilka uwag

W ten sposób mamy dostęp do wszelakich aplikacji umieszczonych w Sklepie Windows Phone. Na koniec kilka uwag i porad:

  • Niektóre aplikacje (jak Hub od HTC z zegarkiem w kafelku) wymagają dodatkowych sterowników/plików, stąd nie będą w pełni funkcjonalne na innych, niż dedykowane urządzenia.

  • W ten sposób można również mieć dostęp do aplikacji ograniczonych przez region/język. Wówczas należy ustawić proxy na zagraniczne (może być niebezpieczne!).

  • Internet Explorer i Sklep na Windows Phone posiadają cache z wynikami zwracanymi z serwera, stąd podmiana nie zawsze będzie natychmiast widoczna.

  • W edytowany pliku w Fiddlerze można dodawać własny kod w C#.

  • Pamiętajmy, aby wyłączyć proxy po zakończonej pracy!

Miłego grzebania! :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest to we

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele

Programowanie pod WP7.5, czyli Windows Phone od kuchni

Po miesiącach szaleństw z Windows Phone, nieskończonej liczby instalacji i deinstalacji, kilku flashowaniach, grzebaniach się w MFG, aktualizacjach (udanych i tych zakończonych niepowodzeniem), przyszedł wreszcie czas, ażeby "spoważnieć" :P i napisać coś własnego na Windows Phone 7.5. Od razu napisze, że jest kilka problemów (i to wcale nie natury programistycznej). Dla kogo? Chcący zacząć programować dla Windows Phone 7(.5) powinniśmy umieć "na dzień dobry" podstawy C#/VB oraz podstawy Silverlighta lub XNA jeśli zechcemy tworzyć gry (także na XBox360!). Aplikacje pisane są w Visual Studio 2010 for Windows Phone. W Tym krótkim przewodniku postaram się opisać jak zacząć przygodę z pisaniem aplikacji na Windows Phone. A zatem, do dzieła! Visual Studio 2010 for Windows Phone Jak już wspomniałem przygodę rozpoczynamy od instalacji Visual Studio 2010 for Windows Phone http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/windows-phone-developer-too

Windows Phone — pierwsze uruchomienie, wstępna konfiguracja oraz garść porad

Dostałeś urządzenie z Windows Phone pod choinkę, ale nie miałeś nigdy styczności z systemem mobilnym od Microsoftu? Chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować smartfon, co warto zainstalować oraz przeczytać garść porad? Jeśli odpowiedziałeś choć raz "TAK", to ten wpis jest właśnie dla Ciebie :) Zapraszam :) Każdy z nas po pierwszym uruchomieniu telefonu zastanawia się jak szybko i optymalnie skonfigurować urządzenie. Dodatkowo dochodzi aktualizacja najważniejszych składników systemu oraz instalacja niezbędnych aplikacji. W tym poradniku przedstawię jak poprawnie przejść przez te zagadnienia i jak szybko skonfigurować urządzenie z Windows Phone. Używany smartfon = reset ustawień Jeśli kupiliśmy używany telefon warto zrobić reset ustawień. Nie ma sensu cofania zmian wprowadzonych przez kogoś, co więcej nie zmienimy konta Microsoft na własne. Wyczyszczenie smartfonu dokonamy przez menu Ustawienia => zakładka aplikacje=> informacje i klikając na przycisk zresetuj t

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Duke Nukem Forever - wydany!

czerwca zakończyła się 14 letnia męczarnia/produkcja gry Duke Nukem Forever! :) Wreszcie nasze spragnione palce, z odciśniętymi klawiszami WSAD, mogą zanurzyć się w świat Dukea... Tak chyba by było, gdyby gra wyszła z 8-10 lat temu. Powiem szczerze, że jakoś nie zelektryzowała mnie wiadomość o wydaniu DNF, ale zacznijmy od początku... One man, one world, one million babes to save!! Pierwsze dwie części ('91 i '93 r.) były typowymi platformówkami. Były miłe i bardzo grywalne jak na tamte czasy. Bardzo dobre i porządne produkcje. Jednakże dopiero trzecia część Duke Nukem 3D, zapoczątkowała Dukomanie trwającą do dziś. Gra wydana w 1996 r. była strzałem w dziesiątkę! Świetna jak na tamte czasy grafika (mimo modeli 2D udających 3D) i naprawdę świeży humor, tworzyły grę godną zagrania i wciągnięcia się w nią na dłuuugie godziny. Jeśli dodać do tego szczyptę erotyzmu i niespotykaną wówczas interakcję z otoczeniem, wyłania się nam gra, która zawładnęła światem na długie

Licznik Blogowy - wtyczka do Chrome/Opery/Firefoxa dla każdego Blogera portalu [aktualizacja 08.04.14 (nowe funkcjonalności)] 0.6

Wielu z nas zapewne spogląda często na swoją listę Popularne wpisy , która pokazuje najczęściej komentowane publikacje na naszym prywatnym blogu. Cóż, można śmiało powiedzieć, że równie ważnym czynnikiem popularności wpisu jest również ilość wyświetleń. Niestety, aby zobaczyć licznik wyświetleń musimy wejść ręcznie do każdego wpisu z okna edycji i tam wyszukać tej informacji. Nie jest to ani szybkie, ani optymalne. Nie jest łatwo znaleźć wpis, który jest najbardziej popularny, gdy mamy ich wiele. Przeszukiwanie wszystkich publikacji i ręczne wybieranie tych najbardziej poczytnych jest baaardzo niewygodne. Oczywiście, postanowiłem coś z tym zrobić i tak powstał... Licznik Blogowy dobreprogramy.pl Licznik Blogowy dobreprogramy.pl to wtyczka do Chroma, nowej Opery i Firefoxa, niezbędna dla każdego blogera na portalu. Dzięki niej w prosty sposób wyświetlimy: listę najczęściej wyświetlanych własnych wpisów z ilością wyświetleń na dany czas datę modyfikacji wpisu spra

Nokia Pocztówka - wyślij za darmo pocztówkę ze swojej Lumii!

Zapewne słyszeliście o aplikacjach, które pozwalają na wysłanie ze smartfona własnej wizytówki. Całość sprowadza się często do wybrania zdjęcia i zapłacenia z wydruk oraz przesyłkę. Polski oddział Nokii postanowił pójść o krok dalej i ponownie użytkownicy Lumi z Windows Phone mogą mieć powody do zadowolenia i czuć się wyróżnieni. Za darmo? Tak! Zatem, jeśli posiadacie Nokię Lumię z Windows Phone (zarówno w wersji 7. jak i 8.) szybciutko pobierajcie ze Sklepu Windows Phone aplikację Nokia Pocztówka . Skąd ten pospiech? Nokia (odział w Polsce) zorganizował wzorową akcję promującą Windows Phone, ale przede wszystkim ich Lumie. Otóż każdy posiadacz Nokii, może za darmo pobrać aplikację Nokia Pocztówka . Dzięki niej za darmo wyślemy pocztówkę ze zdjęciem z Lumi! Bez żadnych ukrytych kosztów, wszystko za free :) Całość sprowadza się do wybrania zdjęcia z albumu lub bezpośrednio z aparatu. Następnie możemy dodać jeden z pięćdziesięciu filtrów i wykadrować grafikę. Teraz prz

Wojny konsolowe, Blake J. Harris — recenzja książki (SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie)

Nie ma co tu owijać w bawełnę i nudzić wstępem na siłę. Książka jest świetna i jeśli interesujesz się grami retro lub ogólnie historią przemysłu rozrywkowego, to jest to pozycja wręcz obowiązkowa. Nawet więcej, warto znać omawianą książkę jako szersze spojrzenie na obecną branżę gier, a uwierzcie, że znajdziecie wiele analogii do obecnych poczynań tuz świata growego.  Sega od środka Książka nie jest cieniutką pozycją, a całkiem opasłym tomiskiem  w twardych oprawach. Ma ona prawie 600 stron i dość niewielką czcionkę, więc jest tu sporo do poczytania. Po środku mamy kilkadziesiąt kolorowych zdjęć z tamtych lat, które ogląda się zupełnie inaczej podczas lektury, wiedząc już kim są dane osoby na fotografiach.  Książka opisuje Segę od momentu przejęcia przez  Toma Kalinske  posady CEO Sega of America w roku 1990, a także wcześniejsze perypetie gigantów branży rozrywkowej w latach 80-tych. Początek Wojen konsolowyc h zaczynamy od poznania Toma na wakacjach na Hawajach, gdzie s