Przejdź do głównej zawartości

Gry na Samsung Smart TV sterowane smartfonem (Android)

Samsung Smart TV to nie tylko, telewizor, ale i mini komputer w salonie. Artykuły o sterowaniu za pomocą smartfona (oficjalne aplikacje Samsunga dla Androida oraz nieoficjalne dla Androida i Windows Phone ) to dopiero początek. Ten wpis przedstawi kilka gier na Smart TV. Nie będą to jednak zwyczajne gry, ale takie które do zabawy używają właśnie smartfona i to w niecodzienny sposób. Czasem nasz smartfon będzie pełnił rolę pada, siekiery, szejkera, stołu do kart, czy rewolweru...

Nie są to bardzo zaawansowane gry, ale proste pozycje, które umilą i rozluźnią atmosferę. Nadają się do zabawy w pojedynkę, albo w kilka osób. Na pewno znajdziecie coś ciekawego na chwilę rozrywki. Zapraszam do lektury!

SmartTV AirForce

Google Play: link (wersja płatna), link (demo).

Jest to typowa strzelanka z pionowym scrollem. Klasyka gatunku - strzelanie do wrogów i unikanie pocisków. Dzięki połączeniu Smart TV z smartfonem, ten drugi staje się padem. i sterujemy nim samolotem. Co ciekawe, jest tu również zawarty tryb coop pozwalający na wspólne strzelanie do wrogów.

desk

desk

Wersja demo, zawiera zaledwie kilka minut zabawy, ale pozwoli na zapoznanie się z produktem. Warto sprawdzić tą grę, gdyż tego typu pozycje są dość mocno wciągające, mimo prostej grafiki i mechaniki.

Blackjack Party

Google Play: link (darmowa).

Jedna z najbardziej wciągających gier na Smart TV w połączeniu ze smartfonem. Otóż jest to gra w karty, dokładniej w odmianę blackjacka - dobieramy karty (każda karta ma odpowiednią ilość punktów), by zbliżyć się (ale nie przekroczyć) liczby 21. Gra sama w sobie jest wciągająca (jak każde gry karciane w sumie). W tym przypadku smartfon pełni rolę naszego stolika do kart, gdzie jedna karta jest zakryta.

desk

desk

desk

desk

Teraz dotykając ekran smartfona i wykonując palcem ruch przesunięcia na karcie, możemy odkryć jej wartość! Wydawać się może to mało przydatne w grze z komputerem. Co innego jednak, gdy zaprosimy do zabawy kilka osób z Androidem. Wówczas można zagrać wspólną grę przy jednym telewizorze. Każdy z graczy na własnym smartfonie będzie miał zakrytą kartę. Zabawa jest niesamowita! Na jednym telewizorze można grać do czterech osób. Gorąco polecam! Na pewno się nie zawiedziecie!

desk

desk

Lumberjack: the mighty bear

Google Play: link (darmowa).

Kolejna gra, która w jeszcze inny sposób posłuży się smartfonem podłączonym do Smart TV. Lumberjack: the mighty bear naszego poczciwego Androida zamieni w... siekierę :) Zadaniem gracza jest wymachiwanie smartfonem, w taki sposób jakbyśmy ścinali drzewo. Aplikacja skorzysta z żyroskopu w urządzeniu mobilnym, przez co będziemy mieli wrażenie ścinania drzewa za pomocą smartfona (czy siekiery jak kto woli). Kolejne poziomy to coraz trudniejsze plansze i nowe narzędzia (siekiery po tuningu) do do odblokowania.

desk

desk

desk

desk

desk

desk

Gra nie jest idealna. Czasem nasze ruchy smartfonem nie są wykrywane poprawnie, albo ich odpowiednia interpretacja jest opóźniona. Nie zmienia to jednak tego, iż ta darmowa pozycja może być miłą przerwą w spotkaniu kilku osób przed telewizorem.

Gunman: the legend begins

Google Play: link (darmowa).

Następna gra dla naszego duetu Smart TV i smartfon to Gunmanthe: legend begins. Podobnie jak w poprzedniej pozycji, aplikacja na urządzeniu mobilnym korzysta z żyroskopu. Na potrzeby gry, nasz smartfon staje się rewolwerem trzymanym w kaburze.

desk

desk

Każda z rund to pojedynek rewolwerowców. Naszym zadaniem jest szybkie wyjęcie rewolweru z kabury i wyeliminowanie przeciwnika. Nie jest to jednak do końca proste. Cała zabaw składa się z trzech etapów:

  • opuszczenie rewolweru - trzymanie smartfona w dłoni, z opuszczoną ręką w dół, wzdłuż tułowia

desk

  • na odpowiedni sygnał wyciągnięcie rewolweru i wycelowanie w przeciwnika- szybkie podniesienie smartofnu i wycelowanie za pomocą niego w ekran TV (celownik sterujemy całym smartfonem)

desk

desk

  • strzał - dotknięcie ekranu

desk

Gra nie wymaga dużo od graczy, a daje sporo satysfakcji. Nie jest to pozycja na kilka godzin przed TV, ale jako szybka rozrywka dla pojedynczej osoby, czy kilku, jest warta uwagi.

Shaking

Google Play: link (darmowa).

Ostatnia z pozycji w tym wpisie to gra Shaking. Jest to wariacja na popularny rodzaj gier, szczególnie w internecie. Naszym celem jest obsłużenie kilku klientów w barze. Musimy w jak najkrótszym czasie przygotować im drinki (w innych tego typu grach ścinamy włosy u fryzjera, czy przygotowujemy dania w barze fastfood)

desk

desk

Na początku otrzymujemy zamówienia na konkretny rodzaj drinka. Przepis pojawia się na ekranie TV, a dobór składników dokonujemy na smartfonie. Następnie urządzenie mobilne zmienia się w szejker i musimy nim energicznie potrząsać, niczym barman.

desk

desk

desk

desk

desk

Na koniec wlewamy tak przygotowany drink do szklanki dla gościa (przechlamy smartfon). Jeśli wykonaliśmy zadanie zgodnie z przepisem, dostaniemy napiwek lub będziemy musieli sprzątnąć z lady resztki po kliencie ;) W obu przypadkach odpowiednia animacja pojawi się na urządzeniu mobilnym, a my za pomocą przesuwania palcem po ekranie, zabierzmy napiwek lub sprzątniemy ze stołu.

desk

desk

Na zakończenie

Pomimo prosty, gry ą wciągające (szczególnie Blackjack Party!) i darmowe (oprócz AirForce). Świetna rozrywka na kilka chwil przed TV.

Kilka technicznych uwag. W każdym przypadku należy pobrać grę zarówno ze sklepu na Smart TV, jak i analogiczną pozycję na Androida (obecnie, tylko na ten system są multiplatformowe gry dla duetu: Smart TV + smartfon). Komunikacja odbywa się w sieci lokalnej poprzez WiFi. W sklepie w Samsung Smart TV, część gier, które do zabawy używają urządzenia mobilnego, oznaczone są odpowiednią ikonką:

desk

Życzę miłej zabawy! (Jeśli znacie jeszcze tego typu gry, napiszcie w komentarzach).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest to we

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele

Programowanie pod WP7.5, czyli Windows Phone od kuchni

Po miesiącach szaleństw z Windows Phone, nieskończonej liczby instalacji i deinstalacji, kilku flashowaniach, grzebaniach się w MFG, aktualizacjach (udanych i tych zakończonych niepowodzeniem), przyszedł wreszcie czas, ażeby "spoważnieć" :P i napisać coś własnego na Windows Phone 7.5. Od razu napisze, że jest kilka problemów (i to wcale nie natury programistycznej). Dla kogo? Chcący zacząć programować dla Windows Phone 7(.5) powinniśmy umieć "na dzień dobry" podstawy C#/VB oraz podstawy Silverlighta lub XNA jeśli zechcemy tworzyć gry (także na XBox360!). Aplikacje pisane są w Visual Studio 2010 for Windows Phone. W Tym krótkim przewodniku postaram się opisać jak zacząć przygodę z pisaniem aplikacji na Windows Phone. A zatem, do dzieła! Visual Studio 2010 for Windows Phone Jak już wspomniałem przygodę rozpoczynamy od instalacji Visual Studio 2010 for Windows Phone http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/windows-phone-developer-too

Windows Phone — pierwsze uruchomienie, wstępna konfiguracja oraz garść porad

Dostałeś urządzenie z Windows Phone pod choinkę, ale nie miałeś nigdy styczności z systemem mobilnym od Microsoftu? Chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować smartfon, co warto zainstalować oraz przeczytać garść porad? Jeśli odpowiedziałeś choć raz "TAK", to ten wpis jest właśnie dla Ciebie :) Zapraszam :) Każdy z nas po pierwszym uruchomieniu telefonu zastanawia się jak szybko i optymalnie skonfigurować urządzenie. Dodatkowo dochodzi aktualizacja najważniejszych składników systemu oraz instalacja niezbędnych aplikacji. W tym poradniku przedstawię jak poprawnie przejść przez te zagadnienia i jak szybko skonfigurować urządzenie z Windows Phone. Używany smartfon = reset ustawień Jeśli kupiliśmy używany telefon warto zrobić reset ustawień. Nie ma sensu cofania zmian wprowadzonych przez kogoś, co więcej nie zmienimy konta Microsoft na własne. Wyczyszczenie smartfonu dokonamy przez menu Ustawienia => zakładka aplikacje=> informacje i klikając na przycisk zresetuj t

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Duke Nukem Forever - wydany!

czerwca zakończyła się 14 letnia męczarnia/produkcja gry Duke Nukem Forever! :) Wreszcie nasze spragnione palce, z odciśniętymi klawiszami WSAD, mogą zanurzyć się w świat Dukea... Tak chyba by było, gdyby gra wyszła z 8-10 lat temu. Powiem szczerze, że jakoś nie zelektryzowała mnie wiadomość o wydaniu DNF, ale zacznijmy od początku... One man, one world, one million babes to save!! Pierwsze dwie części ('91 i '93 r.) były typowymi platformówkami. Były miłe i bardzo grywalne jak na tamte czasy. Bardzo dobre i porządne produkcje. Jednakże dopiero trzecia część Duke Nukem 3D, zapoczątkowała Dukomanie trwającą do dziś. Gra wydana w 1996 r. była strzałem w dziesiątkę! Świetna jak na tamte czasy grafika (mimo modeli 2D udających 3D) i naprawdę świeży humor, tworzyły grę godną zagrania i wciągnięcia się w nią na dłuuugie godziny. Jeśli dodać do tego szczyptę erotyzmu i niespotykaną wówczas interakcję z otoczeniem, wyłania się nam gra, która zawładnęła światem na długie

Licznik Blogowy - wtyczka do Chrome/Opery/Firefoxa dla każdego Blogera portalu [aktualizacja 08.04.14 (nowe funkcjonalności)] 0.6

Wielu z nas zapewne spogląda często na swoją listę Popularne wpisy , która pokazuje najczęściej komentowane publikacje na naszym prywatnym blogu. Cóż, można śmiało powiedzieć, że równie ważnym czynnikiem popularności wpisu jest również ilość wyświetleń. Niestety, aby zobaczyć licznik wyświetleń musimy wejść ręcznie do każdego wpisu z okna edycji i tam wyszukać tej informacji. Nie jest to ani szybkie, ani optymalne. Nie jest łatwo znaleźć wpis, który jest najbardziej popularny, gdy mamy ich wiele. Przeszukiwanie wszystkich publikacji i ręczne wybieranie tych najbardziej poczytnych jest baaardzo niewygodne. Oczywiście, postanowiłem coś z tym zrobić i tak powstał... Licznik Blogowy dobreprogramy.pl Licznik Blogowy dobreprogramy.pl to wtyczka do Chroma, nowej Opery i Firefoxa, niezbędna dla każdego blogera na portalu. Dzięki niej w prosty sposób wyświetlimy: listę najczęściej wyświetlanych własnych wpisów z ilością wyświetleń na dany czas datę modyfikacji wpisu spra

Nokia Pocztówka - wyślij za darmo pocztówkę ze swojej Lumii!

Zapewne słyszeliście o aplikacjach, które pozwalają na wysłanie ze smartfona własnej wizytówki. Całość sprowadza się często do wybrania zdjęcia i zapłacenia z wydruk oraz przesyłkę. Polski oddział Nokii postanowił pójść o krok dalej i ponownie użytkownicy Lumi z Windows Phone mogą mieć powody do zadowolenia i czuć się wyróżnieni. Za darmo? Tak! Zatem, jeśli posiadacie Nokię Lumię z Windows Phone (zarówno w wersji 7. jak i 8.) szybciutko pobierajcie ze Sklepu Windows Phone aplikację Nokia Pocztówka . Skąd ten pospiech? Nokia (odział w Polsce) zorganizował wzorową akcję promującą Windows Phone, ale przede wszystkim ich Lumie. Otóż każdy posiadacz Nokii, może za darmo pobrać aplikację Nokia Pocztówka . Dzięki niej za darmo wyślemy pocztówkę ze zdjęciem z Lumi! Bez żadnych ukrytych kosztów, wszystko za free :) Całość sprowadza się do wybrania zdjęcia z albumu lub bezpośrednio z aparatu. Następnie możemy dodać jeden z pięćdziesięciu filtrów i wykadrować grafikę. Teraz prz

Wojny konsolowe, Blake J. Harris — recenzja książki (SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie)

Nie ma co tu owijać w bawełnę i nudzić wstępem na siłę. Książka jest świetna i jeśli interesujesz się grami retro lub ogólnie historią przemysłu rozrywkowego, to jest to pozycja wręcz obowiązkowa. Nawet więcej, warto znać omawianą książkę jako szersze spojrzenie na obecną branżę gier, a uwierzcie, że znajdziecie wiele analogii do obecnych poczynań tuz świata growego.  Sega od środka Książka nie jest cieniutką pozycją, a całkiem opasłym tomiskiem  w twardych oprawach. Ma ona prawie 600 stron i dość niewielką czcionkę, więc jest tu sporo do poczytania. Po środku mamy kilkadziesiąt kolorowych zdjęć z tamtych lat, które ogląda się zupełnie inaczej podczas lektury, wiedząc już kim są dane osoby na fotografiach.  Książka opisuje Segę od momentu przejęcia przez  Toma Kalinske  posady CEO Sega of America w roku 1990, a także wcześniejsze perypetie gigantów branży rozrywkowej w latach 80-tych. Początek Wojen konsolowyc h zaczynamy od poznania Toma na wakacjach na Hawajach, gdzie s