Przejdź do głównej zawartości

LG ucieka od Windows Phone

LG Electronics ogłosiło, iż ze względu na słabą sprzedaż urządzeń z Windows Phone, rezygnuje z dalszego tworzenia smartfonów opartych na tym systemie. Koreański producent postanowił skupić się na Androidzie. W najbliższej przyszłości nowe urządzenia od LG będą dostępne jedynie z systemem od Googla.

Windows Phone i LG

desk

LG był jednym z pierwszych, którzy dołączyli do grona producentów tworzących urządzenia dla Windows Phone. Ich pierwszy model LG Optimus 7 (E900), zaprezentowany w październiku 2010 roku, był bardzo udanym egzemplarzem. Mocna obudowa i prosty design, ogólnie ciekawa propozycja jak na tamte czasy. Możliwość ręcznego odblokowania, duży Marketplace OEM, zachęcały do kupna. Zaraz po tym modelu, LG zaprezentował model LG Quantum (C900). Urządzenie z fizyczną klawiaturą. Zaprezentowany rok później, w październiku 2011 roku, LG Jil Sander był totalną klapą. Urządzenie było technologicznie na poziomie pierwszej generacji smartfonów z Windows Phone, mimo że w tym samym czasie były już dostępne urządzenia z drugiej generacji. Co więcej, oprócz kilu zmian był on zdecydowanie zbyt podobny do LG Optimus 7 i nie można określać go jako nowego smartfonu, jedynie jako nową, odświeżona wersję. Całkowicie zmarnowany rok!

Dorobek LG z urządzeniami z Windows Phone nie jest pokaźny. Nawet zapowiadany, nigdy nie wydany, LG Miracle również nie zawojowałby rynku. Dlaczego? Technologicznie byłby on nawet słabszy od LG Optimus 7, jedynie wyróżniałby się dodatkiem w postaci NFC, który nie jest jeszcze zbytnio rozpowszechniony. Czy mogło to doprowadzić do czegoś dobrego?

Ucieczka z tonącego statu?

Ogólnie wg badań, LG ma ok. 2-3% rynku Windows Phone. Wynik faktycznie niezbyt zadowalający. Nie ma jednak co się łudzić. LG myślało, iż urządzenia z nowym systemem same się wypromują. Błąd!

Wystarczy zobaczyć jak na rynek Windows Phone weszła Nokia. Wiele akcji promocyjnych, reklamy w prasie, zniżki u operatorów i Nokia Lumia 800 oraz 700 w krótkim czasie osiągnęły rewelacyjne wyniki sprzedaży. W wielu krajach były w czołówkach sprzedaży. Kolejny model Lumi 900 na Amazonie stał się bestsellerem, a tak naprawdę sprzedaż np. w Europie dopiero się zacznie. Obecnie jest to jeden z bardziej porządnych urządzeń na rynku smartfonów. Nokia w krótkim czasie stała się nr 1 wśród producentów urządzeń z Windows Phone.

Pozostali producenci też mają powody do zadowolenia. HTC z nową wersją Titan II zbiera świetne recenzje i walczy z Lumia 900 o odzyskanie pozycji lidera (część osób uważa, że jest on nawet leszy niż Lumia 900). Samsung zaś, podobno, nowego Galaxy S3 ma dostosowywać już do nowej Wersji Windows Phone 8.

Do tworzenia urządzeń z Windows Phone, chętne są już inne firmy. Np. Huawei i ZTE, które na premierę Windows Phone 8 chcą mieć własne smartfony, aby móc walczyć o nowych klientów.

LG - przykład jak tego nie robić

Czy LG robi krok w dobrą stronę? Z jednej strony tak, gdyż nie osiągnęło żadnych znaczących rezultatów w sprzedaży. Czy to wina rynku Windows Phone? Niestety nie. Koreański producent zatrzymał się z rozwojem urządzeń, w raz z premierą LG Optimus 7, czyli na roku 2010. Brak nowych urządzeń od prawie półtora roku, oferowanie jedynie dwóch smartfonów z pierwszej generacji, porażka z modelem Jil Sander, zerowy marketing, nieumiejętność wypromowania własnych produktów, to tylko nieliczne zarzuty w stosunku do LG.

Dziwi mnie najbardziej brak reklamy w początkowych okresach, gdy nie było jeszcze urządzeń drugiej generacji. LG jako nieliczne, mogło pochwalić się możliwością ręcznego odblokowania urządzeń (dewelopersko i interop!)! Można było osiągnąć duży sukces, za pomocą marketingu szeptanego.

Brak urządzeń drugiej generacji (LG nie miało nawet planów stworzenia takich smartfonów) to wielki błąd i LG samo prosiło się o taki los. Tylko co dalej? Czy LG już nie wróci do Windows Phone? Możliwe, ale samo LG przyznało, iż powrót jest brany pod uwagę. Problemem może być jednak wejście ponownie w ten segment. Nokia, HTC i Samsung coraz pewniej czują się z tym systemem. Obecnie już trwają pierwsze testy urządzeń 2. generacji z nowym Windows Phone 8. Chętni do wejścia w świat Windows Phone, czyli Huawei i ZTE, nie próżnują i już teraz pracują, by wraz z premierą Windows Phone 8 mieć własne urządzenia. Jeśli LG wysiada już teraz, ponownie wejście będzie trudne. Bardzo ciekawe jest, czy użytkownicy smartfnów od LG z Windows Phone otrzymają aktualizację do wersji WP8? Jeśli LG całkowicie odetnie się od tego rynku i zostawi obecnych klientów bez aktualizacji, śmiem twierdzić, iż ponownie wejście LG do Windows Phone będzie już niemożliwe. Szkoda, że tak świetny model Optimus 7, nigdy nie doczekał się kolejnej wersji opartej o drugą generację urządzeń.

Statystyki

Na koniec przedstawię kilka statystyk zebranych przez dwie aplikacje, dość popularne na Windows Phone. Każdy z programów zbiera dane o urządzeniach, przez które użytkownicy logują się do nich.

...i'm a WP7!

Czyli aplikacja społecznościowa dla użytkowników WP. Posiada lokalizowanie osób zarejestrowanych w ...i'm a WP7!, statystyki, wskazówki, artykuły itp.

Wg statystyk zebranych przez ...i'm a WP7! , wśród użytkowników ich aplikacji, 8% posiadało urządzenia od LG.

desk

5% użytkowników logowało się poprzez LG Optimus 7.

desk

WP Bench

WP Bench to aplikacja do mierzenia wydajność urządzeń z Windows Phone. Wg zebranych danych, 8% przesyłanych statystyk pochodzi od smartfonów od LG. Ciekawie wyglądają dane posortowane wg, popularności modeli. Na trzecim miejscu jest LG Optimus 7!

desk

desk

Statystki zebrane przez powyższe programy nie są w pełni miarodajne. Z pewnością nie są one popularne przez świeżych użytkowników (może to wyjaśniać słabe wyniki Noki). Pokazuje jednak, iż LG mimo braku reklamy i niemalże zerowej akcji promocyjnej, zostawiło swój ślad.

Zobaczymy, jak LG postąpi z obecnymi klientami smartfonów z WP. Powrót nie będzie prosty, szczególnie, że nowi, jak i przyszli producenci urządzeń, idą dalej do przodu i nie oglądają się za siebie.

[Update 1]

Podobno porzucenie Windows Phone, nie jest jednoznaczne. LG chwilowo che skupić się na Androidzie, ale o WP nie zapomni. Czy uda się tak "odstawić" platformę na bok, zahibernować? Zobaczymy, oby nie obudzili się z ręką w....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

Comet - MVU w MAUI bez XAML, czyli próba dogonienia Fluttera

MAUI jest już z nami od kilku miesięcy i jest bardzo mocno promowane przez Microsoft. Jest to niezmiernie ciekawa opcja do pisania aplikacji pod różne systemy i środowiska. O ile jednak w przypadku pisania aplikacji desktopowych czy webowych, taki MAUI jest ciekawostką dla deweloperów .NET, to w przypadku świata mobilnego jest zupełnie inaczej. Rok temu w listopadzie 2021 pisałem o tym jak tworzenie mobilnych aplikacji w .NET jest nie lada wyzwaniem. Oficjalne zakończenie wsparcia dla Xamarin.Forms i przedstawienie alternatywy w postaci MAUI, które w 2021 roku nie doczekało się premiery, powodowało ból głowy mobilnych deweloperów .NET. Mimo, iż w maju 2022 roku MAUI miało oficjalną premierę, to nadal sytuacja nie jest wcale lepsza.  Samo MAUI nie jest jeszcze narzędziem, które można uznać w 100% gotowe na to, aby pójść z nim na produkcję. Wiele jeszcze mniejszych niedoróbek i problemów spędza sen z powiek deweloperów mobilnych w .NET. Mimo, że dostaliśmy wersję finalną, nie jest to we

Drukarka Epson EcoTank – napełniamy tusze, analiza w szczegółach (Epson EcoTank L3110)

Drukarka dostarczona od Epsona do testów jest już u mnie jakiś czas. Jest ona reklamowana jako jedno z najtańszych urządzeń na rynku w kwestiach eksploatacyjnych. We wcześniejszym wpisie ( Tanie, cebulowe drukowanie z Epson EcoTank L3110 ) przedstawiłem kilka suchych faktów odnośnie samej drukarki. Dziś przyszedł czas na trochę praktyki. W pierwszej kolejności zobaczymy jak napełnia się tuszami ów sprzęt i czy nie sprawa to problemów natury technicznej lub "logistycznej". Epson EcoTank - sposób na tanie i dobre drukowanie EcoTank to całkiem ciekawy sposób na drukowanie bez kartridży. Zamiast tego w drukarce znajdziemy 4 przezroczyste pojemniki na tusz (Czarny, Magneta, białY, Cyan). Pojemniki napełniamy tuszem z butelki. W takim przypadku oryginalny tusz kosztuje ok. 27 zł (65 ml), co jest niezmiernie atrakcyjne cenowo. Napełnienie jest szybkie, a co ważne nie upaćkamy się w tuszu, gdyż każda z buteleczek ma blokadę (kuleczka w szyjce) przed wylaniem. Dodatkowo nie przele

Programowanie pod WP7.5, czyli Windows Phone od kuchni

Po miesiącach szaleństw z Windows Phone, nieskończonej liczby instalacji i deinstalacji, kilku flashowaniach, grzebaniach się w MFG, aktualizacjach (udanych i tych zakończonych niepowodzeniem), przyszedł wreszcie czas, ażeby "spoważnieć" :P i napisać coś własnego na Windows Phone 7.5. Od razu napisze, że jest kilka problemów (i to wcale nie natury programistycznej). Dla kogo? Chcący zacząć programować dla Windows Phone 7(.5) powinniśmy umieć "na dzień dobry" podstawy C#/VB oraz podstawy Silverlighta lub XNA jeśli zechcemy tworzyć gry (także na XBox360!). Aplikacje pisane są w Visual Studio 2010 for Windows Phone. W Tym krótkim przewodniku postaram się opisać jak zacząć przygodę z pisaniem aplikacji na Windows Phone. A zatem, do dzieła! Visual Studio 2010 for Windows Phone Jak już wspomniałem przygodę rozpoczynamy od instalacji Visual Studio 2010 for Windows Phone http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/windows-phone-developer-too

Windows Phone — pierwsze uruchomienie, wstępna konfiguracja oraz garść porad

Dostałeś urządzenie z Windows Phone pod choinkę, ale nie miałeś nigdy styczności z systemem mobilnym od Microsoftu? Chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować smartfon, co warto zainstalować oraz przeczytać garść porad? Jeśli odpowiedziałeś choć raz "TAK", to ten wpis jest właśnie dla Ciebie :) Zapraszam :) Każdy z nas po pierwszym uruchomieniu telefonu zastanawia się jak szybko i optymalnie skonfigurować urządzenie. Dodatkowo dochodzi aktualizacja najważniejszych składników systemu oraz instalacja niezbędnych aplikacji. W tym poradniku przedstawię jak poprawnie przejść przez te zagadnienia i jak szybko skonfigurować urządzenie z Windows Phone. Używany smartfon = reset ustawień Jeśli kupiliśmy używany telefon warto zrobić reset ustawień. Nie ma sensu cofania zmian wprowadzonych przez kogoś, co więcej nie zmienimy konta Microsoft na własne. Wyczyszczenie smartfonu dokonamy przez menu Ustawienia => zakładka aplikacje=> informacje i klikając na przycisk zresetuj t

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Duke Nukem Forever - wydany!

czerwca zakończyła się 14 letnia męczarnia/produkcja gry Duke Nukem Forever! :) Wreszcie nasze spragnione palce, z odciśniętymi klawiszami WSAD, mogą zanurzyć się w świat Dukea... Tak chyba by było, gdyby gra wyszła z 8-10 lat temu. Powiem szczerze, że jakoś nie zelektryzowała mnie wiadomość o wydaniu DNF, ale zacznijmy od początku... One man, one world, one million babes to save!! Pierwsze dwie części ('91 i '93 r.) były typowymi platformówkami. Były miłe i bardzo grywalne jak na tamte czasy. Bardzo dobre i porządne produkcje. Jednakże dopiero trzecia część Duke Nukem 3D, zapoczątkowała Dukomanie trwającą do dziś. Gra wydana w 1996 r. była strzałem w dziesiątkę! Świetna jak na tamte czasy grafika (mimo modeli 2D udających 3D) i naprawdę świeży humor, tworzyły grę godną zagrania i wciągnięcia się w nią na dłuuugie godziny. Jeśli dodać do tego szczyptę erotyzmu i niespotykaną wówczas interakcję z otoczeniem, wyłania się nam gra, która zawładnęła światem na długie

Licznik Blogowy - wtyczka do Chrome/Opery/Firefoxa dla każdego Blogera portalu [aktualizacja 08.04.14 (nowe funkcjonalności)] 0.6

Wielu z nas zapewne spogląda często na swoją listę Popularne wpisy , która pokazuje najczęściej komentowane publikacje na naszym prywatnym blogu. Cóż, można śmiało powiedzieć, że równie ważnym czynnikiem popularności wpisu jest również ilość wyświetleń. Niestety, aby zobaczyć licznik wyświetleń musimy wejść ręcznie do każdego wpisu z okna edycji i tam wyszukać tej informacji. Nie jest to ani szybkie, ani optymalne. Nie jest łatwo znaleźć wpis, który jest najbardziej popularny, gdy mamy ich wiele. Przeszukiwanie wszystkich publikacji i ręczne wybieranie tych najbardziej poczytnych jest baaardzo niewygodne. Oczywiście, postanowiłem coś z tym zrobić i tak powstał... Licznik Blogowy dobreprogramy.pl Licznik Blogowy dobreprogramy.pl to wtyczka do Chroma, nowej Opery i Firefoxa, niezbędna dla każdego blogera na portalu. Dzięki niej w prosty sposób wyświetlimy: listę najczęściej wyświetlanych własnych wpisów z ilością wyświetleń na dany czas datę modyfikacji wpisu spra

Nokia Pocztówka - wyślij za darmo pocztówkę ze swojej Lumii!

Zapewne słyszeliście o aplikacjach, które pozwalają na wysłanie ze smartfona własnej wizytówki. Całość sprowadza się często do wybrania zdjęcia i zapłacenia z wydruk oraz przesyłkę. Polski oddział Nokii postanowił pójść o krok dalej i ponownie użytkownicy Lumi z Windows Phone mogą mieć powody do zadowolenia i czuć się wyróżnieni. Za darmo? Tak! Zatem, jeśli posiadacie Nokię Lumię z Windows Phone (zarówno w wersji 7. jak i 8.) szybciutko pobierajcie ze Sklepu Windows Phone aplikację Nokia Pocztówka . Skąd ten pospiech? Nokia (odział w Polsce) zorganizował wzorową akcję promującą Windows Phone, ale przede wszystkim ich Lumie. Otóż każdy posiadacz Nokii, może za darmo pobrać aplikację Nokia Pocztówka . Dzięki niej za darmo wyślemy pocztówkę ze zdjęciem z Lumi! Bez żadnych ukrytych kosztów, wszystko za free :) Całość sprowadza się do wybrania zdjęcia z albumu lub bezpośrednio z aparatu. Następnie możemy dodać jeden z pięćdziesięciu filtrów i wykadrować grafikę. Teraz prz

Powiadomienia z dobreprogramy.pl na Windows — konkurs „Daj się poznać 2016”

Na portalu dzieje się coraz więcej, a szczególnie teraz, gdy Redakcja uruchomiła swojego bloga , a także BugTrackera . Szczególnie ten ostatni jest interesującym eksperymentem, który wydaje się być świeżym podejściem do kontaktu z czytelnikami w polskim Internecie. W ten klimat idealnie wpisywać się będzie ciekawa inicjatywa, której będę uczestnikiem :) Daj się poznać - edycja 2016 Niedawno wystartował konkurs Daj się poznać , a jego celem jest rozruszanie programistów, którzy prowadzą blogi. Każdy z uczestników musi założyć nowy (lub kontynuować już istniejący) projekt open source i udostępnić go na GitHubie. Głównym celem nie jest stworzenie czegoś, co będzie wyjątkowe na skalę międzynarodową, a dzielenie się wiedzą i kodem z innymi. Stąd też prócz wrzucania kolejnych plików na GitHuba, ważnym elementem jest także tworzenie postów, które będą przedstawiały problemy i postęp prac nad zagadnieniem. Pomimo, że konkurs już wystartował na dniach, nadal można zgłas