Przejdź do głównej zawartości

Mega statystyki - dobreprogramy w liczbach (2011 r.)

Z okazji końca roku 2011, a także ze względu na moją pasję związaną ze statystką, postanowiłem zebrać dane o wpisach, jakie Redakcja dobrychprogramów zamieszczała na stronie głównej (zarówno newsy jak i felietony). Dodatkowo, ażeby uzupełnić dane o jeszcze ciekawsze informacje, z każdego wpisu wyciągnąłem wszystkie komentarze.

Cel: zebranie danych na rok 2011 odnośnie wszystkich wpisów Redkacji na stronie głównej (newsy i felietony) + komentarze do nich.

Pod każdym wykresem, przedstawiającym wyniki analizy, dodałem komentarz, z subiektywną oceną przedstawionych danych. Zapraszam do lektury i własnej interpretacji.

Wynik: dane pobrane ze strony głównej dobrychprogramów na rok 2011. Ilość wpisów: 2 315, ilość komentarzy: 85 563. Kolejny krok: analiza i ciekawe przedstawienie zebranych danych.

Dodam jeszcze tylko, iż zebrane dane są ogólnie dostępne, jako iż portal umożliwia swobodne przejrzenie archiwalnych wpisów i komentarzy.

Zapraszam zatem do lektury!

Wyniki

Wpisy - ogólne dane

W ciągu roku 2011 na stronie dobrychprogramów pojawiło się:

2 315 wpisów Redakcji

Średnio 6.3 wpisu na dzień

Średnio 193 wpisu na miesiąc

Najwięcej wpisów 2011.08.25 - 15

W ciągu roku, 12 dni było bez żadnych wpisów

Średnia liczba znaków: 1 649 (minimalna: 300, maksymalna: 6 473)

Ilość wpisów i komentarzy - miesięcznie

Wykres poniżej przedstawia wpisy z podziałem na datę powstania (miesiąc). Dodatkowo dodano do wykresu dane, odnośnie sumarycznej liczby komentarzy do każdego wpisu.

desk

Komentarz Najwięcej wpisów powstało w marcu oraz w sierpniu i wrześniu. Jednakże szczyt ilości komentarzy przypada na marzec. W pozostałych dwóch miesiącach odnotowano tylko chwilową tendencję wzrostową. Możliwe, że początek roku szkolnego i "kampanii wrześniowej" uniemożliwił niektórym dodawanie komentarzy ;) Z drugiej strony w marcu ilość wpisów nie była najwyższa, a mimo tego komentarzy była dużo więcej niż zawsze.

Widać także, zarówno w ilości wpisów jak i komentarzy do nich, jak sezon świąteczny w grudniu rozleniwia wszystkich, oraz jak rozpoczęcie roku mobilizuje "do dalszej i systematycznej pracy" ;) Zaś lipiec to tzw. sezon ogórkowy - wpisów jak na lekarstwo.

Ilość wpisów i komentarzy - podział na dni tygodnia

Kolejny wykres, prezentuje kiedy w tygodniu dodawane były wpisy przez Redakcję, oraz jak wcześniej, suma komentarzy.

desk

Komentarz Nie ma zaskoczenia, iż wpisów najwięcej powstawało w środku tygodnia. Weekendy zaś owocowały już w mniejszą ilość newsów. Małym zaskoczeniem mogą być dane z poniedziałku. Wówczas powstawało najmniej wpisów. Świadczy to o tym, że w Redakcji też pracują ludzie i w poniedziałek nie jest łatwo zacząć pracę ;) Oczywiście wiadomo, iż w weekend ciekawych informacji jest mniej, więc można to zauważyć w ilości wpisów.

Ilość wpisów i komentarzy - podział godzinowy

Trzeci wykres odnosi się również do wpisów Redakcji (+ komentarze użytkowników), jednakże podzielono je ze względu na to, w której części dnia powstały. Wydzieliłem cztery części dnia (ranek, popołudnie, wieczór i noc).

desk

Komentarz Dane na wykresie prezentują kiedy najczęściej powstają wpisy w ciągu dnia. Godziny popołudniowe są najbardziej atrakcyjne. Najwięcej w świat wychodzi newsów i ciekawostek. Są one najświeższe (z rana mogą być newsy z dnia poprzedniego, zaś wieczorem i w nocy wpis może zostać niezauważony przez użytkowników - patrz niżej "kiedy najczęściej komentujemy wpisy").

Komentarze - ogólne dane

W ciągu roku 2011 na stronie dobrychprogramów dodano:

85 563 komentarzy

Średnio 37 komentarzy na wpis

Średnio 234 komentarzy na dzień

Średnio 10 komentarzy na godzinę

Najwięcej postów do jednego wpisu: 663

17 wpisów było bez komentarzy

Najdłuższy komentarz: 9 870 znaków

Średnia liczba znaków w komentarzu: 266

Godziny w jakich najchętniej użytkownicy dodają komentarze

Pierwszy wykres odnośnie komentarzy dodawanych przez użytkowników portalu. Podział godzinowy (co godzinę) ilości komentarzy.

desk

Komentarz Bardzo ciekawy wykres uświadamia nas o tym, iż kumulacja wpisów obejmuje godziny południowe (najwięcej między 13.00 a 16.00). Może to świadczyć o tym, iż osobami dodającymi komentarze są ludzie młodzi (wówczas są już po szkole, na studiach jest "okienko" lub mają seminarium ;P ) Także osoby w pracy mające dostęp do komputera, w tych godzinach powoli przygotowują się do kończenia ciężkiej pracy.

Jeśli mielibyśmy określać statystycznego użytkownika dobrychprogramów za pomocą tego wykresu, można zauważyć, iż śpi on około 8 godzin (od północy). Zaczyna zaglądać częściej tuż przed południem, aby skupić uwagę na portalu popołudniu. W godzinach wieczornych powoli stopuje dodawanie komentarzy. Warto zauważyć skok pomiędzy godzinami 22 a 24 oraz 24 a 01. To etap kiedy kończymy wizytę na portalu.

Dni w jakich najchętniej użytkownicy dodają komentarze

Drugim wykresem opisującym komentarze jest prezentacja w jakich dniach użytkownicy portalu dodają je do wpisów na dobrychprogramach.

desk

Komentarz Ilość komentarzy jest oczywiście proporcjonalna do ilości wpisów na stornie głównej. Jednakże dokładnie widać, iż środa, czwartek i piątek są dniami wzmożonego komentowania. Poniedziałek także jest dniem mniejszego zainteresowania dodawaniem własnych opinii do wpisów (a i wpisów oczywiście jest też mniej), nawet mniej niż w niedzielę!

Ilość procentowa komentarzy ze względu na typ użytkownika

Poniższy wykres obrazuje, kto (jaki typ użytkownika) dodaje komentarze pod wpisami. Wyodrębniono 3 typu: użytkownik zalogowany, użytkownik niezalogowany i Redakcja.

desk

Komentarz Jak można było się spodziewać, najwięcej wpisów dodają użytkownicy posiadający konto na portalu (aż 68%). Opinii od osób niezalogowanych, chcących wyrazić swoje zdanie, nie jest mało (31%). Zatem, Redakcja ma jeszcze o kogo walczyć, w celu podniesienia liczby użytkowników mających konta na dobrychprogramach. Jeśli mowa o Redakcji, dodali oni ok 1% wpisów (czyli stali raczej obok, niż czynnie uczestniczyli, w nieraz bardzo burzliwych, dyskusjach pod wpisami).

Ilość procentowa komentarzy autorstwa Redakcji

Ostatni wykres prezentuje, jak procentowo rozkładają się komentarze, na poszczególnych członków Redakcji.

desk

Szybka analiza wykresu i wszystko jest jasne. Palmę pierwszeństwa dzierży Ryan. Ponad połowę mniej posiadają Krogulec i Xyrcon, zaś Docent, gniemirowski i tomick, mają ok 1/4 ilości komentarzy Ryana.

TOP 6 najaktywniejszych użytkowników - statystyki

W tym akapicie przedstawię TOP 6 użytkowników pod względem ilości dodawanych komentarzy. Ilość znaków w komentarzach liczona była bez znaków, które przypadały na adresy url.

desk

desk

desk

desk

desk

desk

Komentarz Anonim Pierwsze miejsce i złoto przypadło Anonimowi :) czyli tym wszystkim, którym nie tylko nie chciało się zalogować, ale również wpisać swój nick. Ponownie pokazuje to, iż jeszcze jest sporo osób, które mogłyby zasilić grupę osób posiadających konto na portalu.

wolf94 Drugie miejsce i srebrny medal dla wolf94. Ponad 1.5 tyś komentarzy robi wrażenie. Dodał komentarz co 1.5 wpisu na stronie głównej! Średnia długość komentarzy (351 znaków) jest dużo większa od średniej globalnej (266 znaków). Jako jedyny użytkownik z TOP 6, który najwięcej opinii dodawał w godzinach wieczornych (od 18.00 do 24.00).

KONTO USUNIĘTE Ostatnie miejsce na podium dla osób, którym administracja usunęła konta. Cóż, świadczy to o tym, iż dzięki ludziom czuwającym nad portalem, nie mamy nadmiernego trolowania i komentarzy-śmieci. Niepokojące jest jednak to, iż ilość tych opinii, dodanych przez osoby, które naruszyły regulamin, jest aż duża. Średnia długość wpisu poniżej średniej globalnej, świadczyć może o poziomie tych wypowiedzi.

Kolejne trzy miejsca zajęły osoby, dobrze znane użytkownikom, często przebywającym na portalu dobreprogramy. U przemo_li i RaveStar warto zwrócić uwagę na średnią długość komentarzy, dużo ponad średnią globalną.

Jeśli ktoś wyrazi chęć, podobne statystyki mogę podać dla zainteresowanych osób w komentarzach.

Redakcja - statystyki

Ostatnie zebrane dane dotyczą Redaktorów, piszących wpisy na głównej stronie dobrychprogramów. Warto zaznaczyć, iż część wpisów ma kilku autorów.

Prym wśród redaktorów wiedzie mmaja z 867 wpisami (37%!), tuż za nim Xyrcon z 602 wpisami na stronie głównej (26%), zaś trzecie miejsce przypadło Nicolassowi z okrągła liczba 239 komentarzy (11%).

Zapraszam do zapoznania się ze szczegółowymi statystykami ("własnych komentarzy ogółem" to liczba wszystkich komentarzy pod wpisami na stronie głównej, zaś Redakcja to wpisy sygnowane przez całą Redakcję).

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

desk

Na koniec

Kończąc te małe podsumowanie roku 2011 na dobrych programach, liczę na to, iż statystki przedstawione tu, kogoś zainteresują i skłonią do przedstawienia swojego zdania na temat zebranych danych. Może coś takiego warto będzie zrobić za rok i porównać? Liczę również na jakieś uwagi i propozycje.

Pozdrawiam.

Edit 06.01.12

Średnia długość wpisu - zestawienie miesięczne

Kpc21 zasugerował, iż warto byłoby dodać wykres pokazujący długość wpisu ze względu na miesiąc. A zatem proszę bardzo :)

desk

Komentarz Kpc21 miał przypuszczenia, iż długość wpisów ostatnio zaczęła rosnąć. Faktycznie średnia długość ostatnio delikatnie rosła i w grudniu była największa.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Licznik Blogowy - wersja 0.6, czyli własne statystyki i wykresy tuż pod ręką

Zapewne wielu z Was pamiętam, a może i używa:) , mojej wtyczki Licznik Blogowy do najpopularniejszych przeglądarek, skierowanej do blogerów na portalu dobreprogramy. Jeśli ktoś nie kojarzycie, to w skrócie: Licznik Blogowy to wtyczka do Chroma/Opery/Firefoxa. Za jej pomocą przejrzycie szybko pełne statystyki swoich wpisów na blogu. Lista wpisów może być sortowana wg: ilości wyświetleń, ilości komentarzy, daty publikacji i adnotacji moderacji. Łatwo znajdziecie publikacje, oznaczone przez moderatorów, a to wszystko w estetycznej i miłej formie, dostosowanej do wybranej skórki na blogu. Licznik Blogowy 0.6 - czas na własne wykresy! :) Ostatnia odsłona wtyczki przyniosła ciekawe refleksje po rozmowie z szanownym Panem Mordziem. Zaproponował on, aby wtyczka mogła generować wykresy na podstawie zebranych danych. Pomysł wydał mi się niezmiernie interesujący, stąd też obecna aktualizacja (0.6) przynosi możliwość tworzenia wykresów, opierając się na zabranych danych. Używani

Oprogramowanie z czasopism - wątpliwa przyjemność?

Środek tygodnia, w skrzynce pocztowej pojawia się świeżutki numer Chipa. Jak zawsze szybko rozrywam folie (srut!), wyszukuję płytę(y) dołączonej do magazynu, gdzieś ukrytej pomiędzy stronami. Sukces! Tutaj już postępuje delikatniej, opuszkami palców dostaję się powoli do spoiwa łączącego tekturową kopertę DVD z kartką. Już tylko chwila dzieli mnie od odseparowania DVD od magazynu.... (trach)... niech to! Kartka się porwała, no cóż, nie pozostaje mi nic innego, jak brutalnie wyrwać to coś razem ze stroną. Z drugiej strony i tak pewnie jest reklama (ups... nie tym razem :P). W taki sposób, chcąc pozbyć się zbędnej (?) płyty DVD z Chipa, doszedłem do wniosku, iż od kiedy ponownie zaprenumerowałem czasopismo (na dwa lata, a było to już hmm, prawie dwa lata temu?), ani razu nawet nie włożyłem płyty do czytnika! W sumie przeglądając magazyny często zwracamy uwagę na dodatki do czasopism. W sieci jest wiele stron, których jedynym celem są owe dodatki ( http://www.markolf.pl/ , http://ww

"Amerykański sen" Microsoftu, na którym traci Windows Phone

Do poniższych przemyśleń doszedłem w ostatnim czasie, po publikacji danych na temat regionalizacji w ekosystemie Windows Phone. Są to dwie, ważne informacje. Szczególnie ważne dla nas, użytkowników z Polski (jak i wszystkich spoza USA). Microsoft jako cel postawił sobie zawojowanie rynku USA. To widać od początku powstania Windows Phone. Cały system nakierowany jest przed wszystkim na rynek amerykański. Jak to wygląda z punktu widzenia Polaków oraz jak rozwija się Windows Phone w USA? Windows Phone 7.x - pozdrawiamy użytkowników spoza USA Otóż urządzenia z Windows Phone 7 nie miały nawet polskiego interfejsu, czy klawaitury. Co było dość uciążliwe z oczywistych względów. Te pojawiły się dopiero rok po premierze, wraz z wydaniem dużej aktualizacji do 7.5 tzw. Mango . Oczywiście to nie koniec przykładów jak Microsoft traktuje klientów spoza USA. Linia Windows Phone 7.x ma nadal kilka małych "dodatków", które świadczą jak producent mobilnych okienek podchodzi do klien

Migracja starej wtyczki do nowej wersji Visual Studio 2017

Tworząc dodatek do Visual Studio zapewne wiele osób będzie uczyło się poprzez analizę kodu istniejących już dodatków (chociażby ze źródeł na GitHubie od MS ). Okazuje się jednak, że projekty pluginów stworzonych pod stare IDE zupełnie nie chcą kompilować się w nowej odsłonie Visual Studio. Jesteśmy zmuszeni do ręcznej migracji takich dodatków. Oto poradnik jak tego dokonać. Automatyczna aktualizacji (standardowa) Otwierając projekt, który został stworzony w starym IDE, w nowym Visual Studio 2017 dostaniemy standardowy komunikat o automatycznej aktualizacji. Nie mamy wyjścia i godzimy się na to. Po chwili projekt jest już gotowy na działanie w nowej wersji IDE. Niestety próba builda zakończy się niepowodzeniem. W tym momencie musimy sami przejść przez kluczowe elementy projektu, aby zaktualizować ręcznie dodatek. Nowe paczki z NuGeta Zaczniemy migrację o pobrania nowych paczek z NuGeta. Na zakładce aktualizujemy dostępne nowe składniki i restartujemy IDE, jeśli jest

Niezbędne, "zakazane" aplikacje do Windows Phone 7.5

Świat Windows Phone i nie tylko, czeka z niecierpliwością na nowe wcielenie systemu w wersji 8. Aby umilić czas, przygotowałem kolejną porcję aplikacji, których nie sposób znaleźć w Marketplace. Przedstawione niżej programy, rozszerzają możliwość konfiguracji Windows Phone, a także dodają nowe funkcje, niezbędne dla części z nas. W skrócie o czym dziś będzie mowa: WinTT - tweaker BlueManager - przesyłanie plików przez Bluetooth Orientation Lock - blokowanie autorotacji obrazu WinTT WinTT jest jednym z pierwszych tweakerów jakie powstały na Windows Phone. Oferuje on całkiem pokaźna liczbę opcji, dzięki którym można skonfigurować mobilne okienka. Aplikacja została podzielona na kilka grup, oto krótkie omówienia najciekawszych, dostępnych funkcji: Tweaks - kilka przydatnych opcji do włączenia. Warto zwrócić uwagę na: możliwość zwiększenia ilość zakładek w IE włączenie dostępu do Marketplace/Muzyki/Wideo podczas synchronizacji z Zune wymuszenie

Krew, pot i piksele, czyli branża gier crunchem stoi. Recenzja książki Schreiera Jasona

Branża gier już od dłuższego czasu przynosi znacznie większe zyski niż przemysł filmowy i muzyczny razem wzięty. Przypomnę tylko, że nowy Spider-Man, wydany tylko na konsole PS4, w weekend otwarcia zarobił prawie dwa razy tyle co film Spider-Man: Homecoming... Co ważne, zarabiają tu nie tylko tuzy gamedevu jak EA, Blizzard czy Activision, ale również jednoosobowe firemki, które swoim produktem trafiły w serca graczy. Szybki i łatwy dostęp do potencjalnych klientów m.in. dzięki Steamowi czy innym platformom cyfrowym, powoduje olbrzymi wysyp gier. Z tego zalewu produkcji tylko nielicznym się udaje, ale sukces może być na tyle spektakularny, że branża gier ciągle sama się nakręca. Z racji dość młodego wieku branży gier, dobrych książek opisujących gamedev od kuchni jest niezmienienie mało. Stąd też z drżącymi rękami zacząłem lekturę książki " *Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry" * Schreiera Jasona.  Gamedev crunchem stoi Ca

Windows Phone 7 w LG E900

Na wstępie dziękuje za zaproszenie na HotZlot. To było niesamowite przeżycie! Możliwość porozmawiania z ludźmi z redakcji i z czytelnikami dobrych programów, których znało się jedynie z xywek/avatarów - bezcenne :) Wpis nigdy by nie powstał, gdyby nie konkurs na Kinecta, gdzie udało mi się wywalczyć w boksie - LG z Windows Phone 7 :) Pozdro dla wszystkich uczestników konkursu :) Pierwsze kroki w Windows Phone 7 Windows Phone 7 miałem okazje zobaczyć już w okolicach października/listopada 2010. W większości przeważały opinie, iż jest brzydki i mało intuicyjny. Wówczas po minucie spędzonej z nim, nie można było myśleć inaczej. Teraz mając go już dłużej, dochodzę do wniosku, iż jest on... na swój sposób piękny;) Po pierwszym uruchomieniu widzimy ekran główny z kafelkami. Zaskoczeniem jest, to iż nie ma znanego wszystkim pulpitu jak z Androida. Przypomina to raczej iOS. Tutaj jednak postawiono na przejrzystość i funkcjonalność. Na wstępnie dodam, iż telefon został zaktualizowany

Humble Voxatron Debut + tanie gry

Ponownie The Humble Indie Bundle atakuje nas świetną promocją. W skrócie czym jest Humble Indie Bundle: kupujesz gry za dowolne pieniądze gry są multiplatformowe brak zabezpieczeń pieniądze idą m.in. na cele charytatywne Pod http://www.humblebundle.com/ znajdziecie więcej szczegółów. W nowej odsłonie The Humble Indie Bundle, która obecnie zwie się: Humble Voxatron Debut możemy otrzymać Voxatron, a także jeśli wpłata przekroczy średnią aktualnych wpłat: The Binding of Isaac i Blocks That Matter. Voxatron Tytułowa pozycja to strzelanka z rzutem izometrycznym. Grę otrzymujemy w wersji alfa. Jest to jednocześnie pra-premiera. Nie posiada ona jednak jakiś znaczących defektów, przez co można spokojnie grać :) Mamy również gwarancję, iż będziemy dostawać wszelkie aktualizacje i dodatki, jakie otrzyma. Voxatron przy pierwszym uruchomieniu zachwyca, śwetną oprawą muzyczną. Tytułowy motyw z menu, przypomina stare czasy, kiedy muzykę z menu nuciło się jeszcze długo po