Przejdź do głównej zawartości

The Humble Indie Bundle V - najlepsza paczka w historii!!

W skład The Humble Indie Bundle V wchodzą: (w nawiasach oceny z Metacritic )

Amnesia: The Dark Descent (85)

Bastion (86)

LIMBO (88)

Psychonauts (87)

Superbrothers: Sword & Sworcery EP (85)

desk

Czym jest The Humble Indie Bundle, pewnie każdy wie. W skrócie: płacimy dowolną kwotę na szczytny cel i/lub dla developerów, a w zamian otrzymujemy gry. Paczki są raz lepsze, raz ciut gorsze. Ostatnie cztery uważam za słabe (a niektóre za bardzo słabe). Ale to co otrzymujemy obecnie w The Humble Indie Bundle V, śmiem twierdzić, że jest najlepszą paczka jaka się do tej pory ukazała! Suma wpłat rośnie jak oszalała (serwery chyba powoli nie wyrabiają :P), średnia jest bardzo wysoka, będzie rekord! Takich gier w jednym miejscu, za takie pieniądze jeszcze nie było i możliwe, że szybko nie będzie!

Zestaw dostępny będzie przez 14 dni od dziś. Zapraszam do zakupów i do przeczytania krótkiego opisu, odnośnie obecnego wydania.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=zwANFc7D1ac]

Amnesia: The Dark Descent

Rewelacyjna przygodówka/horror ostatnich lat. Dzieło ludzi Frictional Games, którzy stworzyli oryginalną i jakże wciągającą Penumbre. Tym razem wcielamy się w bohatera, który w niewyjaśnionych okolicznościach budzi się w zamku. Naszym zadaniem jest go z niego wydostać i znaleźć odpowiedź na pytanie: jak się tu znalazł i dlaczego sam przeniósł się do nawiedzonego zamku. Gra jest niesamowicie klimatyczna i wciągająca. Nie biegamy ze spluwą i nie rozwalamy wrogów jak w niby horrorze Resident Evil. Tutaj my jesteśmy bezbronną (dosłownie!) ofiarą i staramy się unikać wrogów. Przemierzając komnaty zamczyska, będziemy zmuszeni do rozwiązywania zagadek, ale przede wszystkim, do zadbania o to, by nasz bohater nie popadł w obłęd. Szmer, jakiś cień na ścianie, to wszystko może sprawić, że kierowana postać zwariuje i nasza gra się zakończy. Ciągły strach, niepewność, unikanie cieni, walka o ogień, który rozświetli pomieszczenia, to wszytko tworzy gęstą i niepowtarzalną atmosferę. Amnesia posiada bardzo porządną grafikę, która nie może się nie podobać. Ocena 85 na Metacritic i wszytko jasne.

desk

desk

Bastion

Drugą pozycją jest Bastion. Nietuzinkowy, obsypany nagrodami action-RPG. Może się wydawać, że to zwykły hack&slash. Nic z tych rzeczy. Ocena 86 na Metacritic nie jest, ot tak sobie. To co rzuca na kolana to sposób opowieści. Plansza nie jest pokazana cała, jest ona budowana razem z poruszającym się bohaterem. Robi wrażenia podczas gry. Co więcej narrator komentuje nasze poczynania w grze, co sprawia, że czujemy się uczestnikami baśni, opowieści. Piękna ręczne rysowana grafika, dopełnia całości. Muzykę warto nawet odsłuchać, poza grą. Obowiązkowo do zagrania! Gra dostępna jest po zakupie paczki, powyżej aktualnej średniej ceny.

desk

desk

LIMBO

Kolejna gra i kolejny mega przebój. Mroczna gra zręcznościowo-przygodowa, która swoim klimatem mogłaby obdzielić kilka komercyjnych produkcji. Sterujemy chłopcem, który rusza na ratunek swojej siostrze. Świat w jakim się znajduje jest niezwykły i bardzo posępny. Wszystko jest czarno-białe i zrobione ze smakiem. Czasem jedynie co widzimy to dwa jasne punkty, będące oczami bohatera. Bardzo oszczędna opraw dźwiękowa jeszcze bardziej podnośi doznania płynące z gry. Zagadki wykorzystują świetny silnik fizyczny, co uatrakcyjnia rozgrywkę. Gra, obok której nie można przejść obojętnie. Pomimo, że krótka, daje wiele radości i niezapomnianych chwil.

desk

desk

Psychonauts

Ok, ta gra może lekko nie pasować do gier Indie. Ale jest to mylne założenie. Mimo, iż to "duża" gra, Psychonauts czerpie wiele z tego typu gier. Jest to przygodówka TPP z niesamowitym poczuciem humoru i oryginalnością, niczym z gier Indie. Oto nasz bohater może... wchodzić do umysłów ludzi. Z racji tego, iż każdy ma jakieś "odchyły", każdy poziom, rozgrywany w umyśle, to zupełnie inna i różna od pozostałych plansza i przygoda. Gra jest odjechana, chora i baardzo oryginalna. Grafika nie jest oszołamiająca (tworzona na konsole poprzedniej generacji), ale pasuje do klimatu gry. Psychonauts jest dziwne i pokręcone, a ocena 87 na Metacritic wskazuje, iż warto w to zagrać :)

desk

desk

Superbrothers: Sword & Sworcery EP

Ostatnia pozycja to przygodówka, będąca konwersją z systemu iOS. Słowo przygodówka nie jest może najlepszym określeniem tej gry. To może raczej gra drogi. Sterujemy bohaterem, by poznawać fabułę, zagłębiać się w świat i czerpać przyjemność z obcowania z grą. Piękna oprawa graficzna, przypominająca stare tytuły z lat 80tych. Ale ma ona coś w sobie co cieszy oko i wygląda oryginalnie. Ścieżka dźwiękowa to klasa sama w sobie. Odgrywa ona równie ważna rolę co fabuła i oprawa graficzna. A w tym przypadku potęguję nasze doznania płynące z wchodzenia w świat przedstawiony. Polecam!

desk

desk

Dodatki

Otrzymujemy razem z paczą, zestaw ścieżek dźwiękowych z każdej gry, w formacie MP3 i FLAC. W tym przypadku to jak dodatkowa porcja rozrywki i przyjemności.

Dodatkowe gry i już ponad $ 4,500,000 !

Oczywiście jak to bywa w Humble Indie Bundle, w trakcie trwania dostajemy dodatkowe gry. Dostępne są one dla wszystkich, którzy już kupili paczkę, oraz dla osób, wpłacających więcej niż aktualna średnia. Co więcej, jak można było się spodziewać, obecna edycja bije kolejny rekord. Zebrano już ponad $ 4,500,000 zakupiono prawie 550 000 paczek!

Gry jakie doszły to:

Lone Survivor

Horror psychologiczny w klimatach 8-bitowych.

Braid

Znana wszystkim jedyny w swoim rodzaju platformówka. Metacritic: 90

Super Meat Boy

Mięsista platformówka, w którą nie można nie zagrać. Metacritic: 87

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny". TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w Polsce Książka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.pl Przyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby fre

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: " Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych ". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie. 222 polskie gry "222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania. Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu. Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako,

Licznik Blogowy - wersja 0.6, czyli własne statystyki i wykresy tuż pod ręką

Zapewne wielu z Was pamiętam, a może i używa:) , mojej wtyczki Licznik Blogowy do najpopularniejszych przeglądarek, skierowanej do blogerów na portalu dobreprogramy. Jeśli ktoś nie kojarzycie, to w skrócie: Licznik Blogowy to wtyczka do Chroma/Opery/Firefoxa. Za jej pomocą przejrzycie szybko pełne statystyki swoich wpisów na blogu. Lista wpisów może być sortowana wg: ilości wyświetleń, ilości komentarzy, daty publikacji i adnotacji moderacji. Łatwo znajdziecie publikacje, oznaczone przez moderatorów, a to wszystko w estetycznej i miłej formie, dostosowanej do wybranej skórki na blogu. Licznik Blogowy 0.6 - czas na własne wykresy! :) Ostatnia odsłona wtyczki przyniosła ciekawe refleksje po rozmowie z szanownym Panem Mordziem. Zaproponował on, aby wtyczka mogła generować wykresy na podstawie zebranych danych. Pomysł wydał mi się niezmiernie interesujący, stąd też obecna aktualizacja (0.6) przynosi możliwość tworzenia wykresów, opierając się na zabranych danych. Używani

Oprogramowanie z czasopism - wątpliwa przyjemność?

Środek tygodnia, w skrzynce pocztowej pojawia się świeżutki numer Chipa. Jak zawsze szybko rozrywam folie (srut!), wyszukuję płytę(y) dołączonej do magazynu, gdzieś ukrytej pomiędzy stronami. Sukces! Tutaj już postępuje delikatniej, opuszkami palców dostaję się powoli do spoiwa łączącego tekturową kopertę DVD z kartką. Już tylko chwila dzieli mnie od odseparowania DVD od magazynu.... (trach)... niech to! Kartka się porwała, no cóż, nie pozostaje mi nic innego, jak brutalnie wyrwać to coś razem ze stroną. Z drugiej strony i tak pewnie jest reklama (ups... nie tym razem :P). W taki sposób, chcąc pozbyć się zbędnej (?) płyty DVD z Chipa, doszedłem do wniosku, iż od kiedy ponownie zaprenumerowałem czasopismo (na dwa lata, a było to już hmm, prawie dwa lata temu?), ani razu nawet nie włożyłem płyty do czytnika! W sumie przeglądając magazyny często zwracamy uwagę na dodatki do czasopism. W sieci jest wiele stron, których jedynym celem są owe dodatki ( http://www.markolf.pl/ , http://ww

"Amerykański sen" Microsoftu, na którym traci Windows Phone

Do poniższych przemyśleń doszedłem w ostatnim czasie, po publikacji danych na temat regionalizacji w ekosystemie Windows Phone. Są to dwie, ważne informacje. Szczególnie ważne dla nas, użytkowników z Polski (jak i wszystkich spoza USA). Microsoft jako cel postawił sobie zawojowanie rynku USA. To widać od początku powstania Windows Phone. Cały system nakierowany jest przed wszystkim na rynek amerykański. Jak to wygląda z punktu widzenia Polaków oraz jak rozwija się Windows Phone w USA? Windows Phone 7.x - pozdrawiamy użytkowników spoza USA Otóż urządzenia z Windows Phone 7 nie miały nawet polskiego interfejsu, czy klawaitury. Co było dość uciążliwe z oczywistych względów. Te pojawiły się dopiero rok po premierze, wraz z wydaniem dużej aktualizacji do 7.5 tzw. Mango . Oczywiście to nie koniec przykładów jak Microsoft traktuje klientów spoza USA. Linia Windows Phone 7.x ma nadal kilka małych "dodatków", które świadczą jak producent mobilnych okienek podchodzi do klien

Windows Phone 7 w LG E900

Na wstępie dziękuje za zaproszenie na HotZlot. To było niesamowite przeżycie! Możliwość porozmawiania z ludźmi z redakcji i z czytelnikami dobrych programów, których znało się jedynie z xywek/avatarów - bezcenne :) Wpis nigdy by nie powstał, gdyby nie konkurs na Kinecta, gdzie udało mi się wywalczyć w boksie - LG z Windows Phone 7 :) Pozdro dla wszystkich uczestników konkursu :) Pierwsze kroki w Windows Phone 7 Windows Phone 7 miałem okazje zobaczyć już w okolicach października/listopada 2010. W większości przeważały opinie, iż jest brzydki i mało intuicyjny. Wówczas po minucie spędzonej z nim, nie można było myśleć inaczej. Teraz mając go już dłużej, dochodzę do wniosku, iż jest on... na swój sposób piękny;) Po pierwszym uruchomieniu widzimy ekran główny z kafelkami. Zaskoczeniem jest, to iż nie ma znanego wszystkim pulpitu jak z Androida. Przypomina to raczej iOS. Tutaj jednak postawiono na przejrzystość i funkcjonalność. Na wstępnie dodam, iż telefon został zaktualizowany

Zdrowe ciało, zdrowy duch, zdrowy programista — przegląd aplikacji

Dziś w temacie rozszerzenia do Visual Studio, ale bardziej od strony tego co już jest na rynku i z czego można już korzystać od święta . Tak jak już pisałem , Healthy with Visual Studio będzie wtyczką do Visual Studio, która zadba o przerwę i czas pracy. Może uda się również dorobić jakieś proste ćwiczenia, do rozluźnienia spiętych mięśni. Zrób sobie przerwę i poćwicz Obecnie na rynku jest bardzo duża liczba aplikacji, które pomogą w pracy przy komputerze. 6 lat temu przedstawiłem kilka programów , które do dziś dzień są liderami w swojej niszy. Postaram się w tym wpisie przedstawić je tutaj ponownie z omówieniem kilku nowych, które wydają się niezmiernie ciekawe. Workrave Program legenda. Chyba jedna z najbardziej rozbudowanych i znanych aplikacji. Multiplatformowa, niewielka, a jednocześnie bardzo pomocna. Od ostatniego wpisu w 2011 roku niemalże nic się nie zmieniło. Mamy zatem monitoring pracy z wymuszaniem przerw (czasem dosłownie!), wizualizację ćwiczeń czy

Zdrowa praca przy komputerze cz. 1 - Aplikacje wspomagające

Każdy z nas spędza przy komputerze pewien czas, prawie każdego dnia. Dla części jest to również narzędzie pracy. Często zapominamy, iż oprócz czystego biurka :) , należy zadbać o to by nie zaszkodzić sobie. W tym króciutkim, pierwszym wpisie o "Zdrowej pracy przy komputerze", chciałbym zacząć od zaprezentowania dwóch bardzo przydatnych aplikacji, zarówno w domu jak i w pracy. F.lux Pierwszą aplikacją jest mały program do oszczędzania naszych oczu podczas pracy w nocy. Ok, w nocy mało kto pracuje przy kompie, ale czytając tekst na jasnym tle przy sztucznym oświetleniu (powiedzmy jakaś żarówka) nasz wzrok bardzo się męczy. Problemem jest duży kontrast, pomiędzy bardzo jasnym wyświetlaniem obrazu przez monitor, a tłem naszego pokoju. Po dłuższej pracy oczy męczą się szybciej, niż przy naturalnym świetle. Przydatny w takich chwilach jest program F.lux [1]. Jego zadaniem jest jedynie (albo aż) dopasowanie jasności monitora, do oświetlenia panującego w pokoju. Aplikacja je

Tworzymy własny ValueConverter, czyli najbardziej przydatny obiekt w bindowaniu danych do widoku (XAML/C#)

Zapewne tworząc aplikacje w WPF czy UWP natknęliście się na to, że właściwość w modelu (ViewModelu) wymagała konwersja na inny typ lub inną wartość, aby móc jej użyć na widoku. Tworzenie jednak dodatkowych właściwości jest nieefektywne i zbędne. Z pocą przychodzi interfejs IValueConverter , który konwertuje jedne dane na drugie, bez konieczność rozszerzania obiektu. W moim przypadku musiałem przekwaterować status notyfikacji NotificationStatus (New, Old, Unknown) na Opacity (nieprzezroczystość). Na widoku nowe powiadomienia nie są przezroczyste, zaś stare mają przezroczystość ustawioną na 0.5. Efekt jest następujący: Oczywiście najbardziej używanym konwerterem jest: Bool <=> Visibility, czyli mając zmienną o typu Bool(true/false), chcemy sterować widocznością elementu (Visibility.Visible/Visibility.Collapsed).Przejdźmy jednak do naszego przykładu. Zamiast tworzyć nową właściwość, szybko tworzymy klasę implementującą interfejs IValueConverter. public sealed class S

jQuery - miłość od pierwszego wejrzenia!

[code].......##..#######..##.....##.########.########..##....## .......##.##.....##.##.....##.##.......##.....##..##..##. .......##.##.....##.##.....##.##.......##.....##...####.. .......##.##.....##.##.....##.######...########.....##... .##....##.##..##.##.##.....##.##.......##...##......##... .##....##.##....##..##.....##.##.......##....##.....##... ..######...#####.##..#######..########.##.....##....##... [/code] jQuery - write less, do more Chciałbym podzielić sie z Wami, pięknem jQuery [1] (dalej jq). Kilka miesięcy temu skandyn dodał wpis , w którym przedstawił pobieżnie, jak zrobić prosta galerię z jq, bez zagłębiania i wstępnej prezentacji geniuszu jq:). Tutaj chciałbym ogólnie zaprezentować jq, dla niewtajemniczonych (są jeszcze tacy?:)). Czym jest jq? Można powiedzieć, iż jest to biblioteka do Java Script (dalej js), która, pomaga w obsłudze js i drzew DOM. Jednakże robi to w tak finezyjny sposób, iż po pewnym czasie korzystania z niej, dochodzimy do wniosku, i