Przejdź do głównej zawartości

Realtek HD Audio - rozwiązanie problemów z nagrywaniem przez mikrofon i kilka dygresji

Słowem wstępu

Witam serdecznie na moim blogu. To jest pierwszy wpis, jak widać;). Chciałbym w nim poruszyć temat problemów z nagrywaniem przez mikrofon na karce Realtek HD Audio, czyli w jaki sposób zrobić:

  • włączenie boosta (problem: słaba słyszalność nagrywania przez mikrofon)
  • "naprawa" dźwięku nagrywanego przez mikrofon (wyłączenie rejestrowania dźwięku z komputera np. dźwięk z gry, mp3 itp., na mikrofon)
    Zapraszam do lektury :)

Jak to się zaczęło

Najprawdopodobniej nigdy bym nie zaprzątał sobie głowy, gdyż gdy rozmawiałem na skype czy gg przez mikrofon była całkiem ok. Jednakże kupiłem niedawno grę CoD4: Modern Warfare i po przejściu świetnego, jednakże krótkiego SP, zasiadłem do MP.

Wówczas zaczął się problem. Podłączyłem słuchawki oraz mikrofon i... pozostali członkowie teamu raz, że ledwo mnie słyszeli to jeszcze słyszeli wszelkie odgłosy z gry i z komputera (np. radio/mp3)! Co powodowało czasami dziwne echo (nawet na słuchawkach!). Znalezienie rozwiązania trochę mi zajęło czasu, więc che podzielić się z wami. Oczywiście, nie są to jakieś kamienie milowe:P ale mam nadzieję, że się komuś przydadzą. A zatem do dzieła!

Menadżer Realtek HD Audio - jakie to jest brzydkie

Programiści (może raczej designerzy) nie popisali się tworząc okno zarządzania kartą dźwiękową Realtek HD Audio. To co widzimy jest tragiczne!

Brak skalowalności, niektóre przyciski po najechaniu myszką zmieniają kolor informując o możliwości interakcji, a niektóre nie. Zakładki, z racji małego okna, nie wyświetlają się wszystkie i musimy je "strzałeczkami" przewijać (a można było by umieścić je w kilu rzędach), przez co tracimy ogólny podgląd. Podobnie jest na zakładce Mikser, musimy na oślep klikać w "strzałki", żeby znaleźć to czego poszukujemy (wystarczyło by dodać malutki pasek przewijania). Ogólnie nie przekonuje mnie to co zrobili panowie z Realtek'a. Ale może to tylko moje zdanie. Ok, koniec narzekań, przejdźmy do pierwszego problemu...

Włączenie boosta (problem: słaba słyszalność nagrywania przez mikrofon)

I tutaj "kłania" się super intuicyjny interface dzieła Realtek'a. Normalnie można to zrobić w Regulacji głośności dostępny w systemie. Ale na kartach Realteka nie ma tak prosto! Opcja jest tam nieaktywna! Takowa opcja jest ukryta w Menadżerze Realtek'a. Tylko w miejscy tak logicznym, że aż mnie ściska! Wiecie gdzie? W panelu odtwarzania dźwięku!

Aby włączyć boosta (zwiększenie wydajność mikrofonu) musisz:

  1. Otworzyć Menadżer Realtek HD Audio (ikonka czerwonego głośniczka koło zegara)
  2. Przejść na zakładkę Mikser
  3. W panelu Odtwarzaj klikać na strzałki, aż ujrzysz: Front Pink In, Rear Pink In
  4. W zależności gdzie podpiąć mikrofon czy do panelu przedniego (Front), czy z tyłu obudowy (Rear), klikasz dla wybranej opcji w malutki przycisk, który ma dwie kropeczki: ..
  5. Bingo! Mamy to! :) Okienko do włączenia zwiększenia wydajność mikrofonu! Zaznaczamy i cieszymy się tym, iż nasi rozmówcy wreszcie nasz słyszą głośno!

desk

Aktualizacja: Windows Vista/7/8

W przypadku nowych systemów Windows,boost ukryty jest w zakładce Mikrofon , pod mało czytelną ikoną (zaznaczone na zrzucie ekranu):

desk

"Naprawa" dźwięku nagrywanego przez mikrofon (wyłączenie rejestrowania dźwięku z komputera np. dźwięk z gry, mp3 itp., na mikrofon)

Nie jest to raczej duży problem, ale mimo, iż mam duże doświadczenie z komputerami to trochę mi to zajęło żeby znaleźć co trzeba zrobić, aby się pozbyć tego. Oto szybkie kroki na wyeliminowanie powyższego "ficzeru;)" :

"Naprawa" dźwięku nagrywanego przez mikrofon (wyłączenie rejestrowania dźwięku z komputera np. dźwięk z gry, mp3 itp., na mikrofon:

  1. Z meny start przechodzimy do folderu: Akcesoria -> rozrywka -> Regulacja głośności
  2. W otwartym oknie z menu wybieramy opcje -> właściwości
  3. W nowo otwartym oknie z comboboxa wybieramy Audio Input i klikamy na OK
  4. Mając nowe okno wyciszamy wszystko oprócz: Regulacja nagrywania oraz Głośność mikrofonu
  5. W taki oto sposób pozbyliśmy się nagrywania przez mikrofon inny dźwięków z komputera (mp3/radio/gry/ dźwięki systemowe i inne)

desk

Na zakończenie

Mam nadzieję, że oba rozwiązania się przydadzą i czekam na opinie, komentarze i propozycje. Pozdrawiam, do następnego "zczytania się" :)

P.S. Odnośnie gry Cod4: MW, jeśli kogoś interesuje jak pozbyć się lagów w tej grze, które spowodowane są przez "rewelacyjnego" PunkBuster proszę o info w komentarzach.

Aktualizacja

Windows 7, 8, 10

Jeśli macie problemy na nowszych systemach, warto zainstalować aplikację Volume2.

desk

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

222 polskie gry, które warto znać - Marcin Kosman, recenzja książki

Marcin Kosman dał się poznać jako autor ciekawej pozycji o polskim game devie: "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych". Po pięciu latach wraca z nową książką, również związaną z polską branżą grową, ale w zupełnie innej formie.222 polskie gry"222 polskie gry, które warto znać" to wyjątkowa książka. Co więcej, to nie jest książka jako taka, a bliżej jej do albumu. W języku angielskim funkcjonują one jako tzw. "Coffee table books", czyli książki/albumy bardziej do oglądania, niż do czytania.Tak jest właśnie z omawianą pozycją. W twardych okładach, w formacie B5 i na pięknym, kredowym papierze, znalazło się 222 polskich gier z lat 1983-2019. Każda strona to duża grafika, z kilkoma zdaniami o grze od autora książki, a czasem również dodatkowy, akapitem od osób tworzących dany kawałek softu.Wybór gier jest na tyle szeroki, że można śmiało powiedzieć, iż wybrano faktycznie najbardziej znaczące i rozpoznawalne tytuły. Jako, że przygodę zacząłe…

.NET Linux vs Windows - test wydajności .NET Core 3.1, .NET 5.0, a także Mono

Jakiś czas temu przedstawiłem wyniki porównania kilku środowisk uruchomieniowych platofrmy .NET - artykuł: Umarł .NET Framework, niech żyje .NET Core (oraz .NET 5) i jego wydajność (link do wpisu). Wówczas testy odpalałem na Windows 10, a sprawdzany był .NET Framework 4.8, .NET Core 3.1, a także nowy .NET 5.0 (wersja preview).Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że .NET od dłuższego już czasu (Mono, he he) jest środowiskiem wieloplatformowym. Warto zatem sprawdzić, jak różne środowiska uruchomieniowe .NET radzą sobie na Windows i Linuxie. Mimo, iż Mono jest z nami od wielu lat, to nowy .NET Core sprawił, że tworzenie aplikacji .NET i ich hostowanie na Linuxie stało się bardzo kuszące (cena). Zatem które z nich jest szybsze i na jakiej platformie? Pod uwagę wziąłem .NET Core 3.1, .NET 5 (zwany też jako .NET Core 5) oraz poczciwe Mono.DotNetFrameworkVsCoreDo testów wykorzystałem własny projekt na GitHube:https://github.com/djfoxer/DotNetFrameworkVsCoreJest to niewielka aplikacja testująca…

Programistok - Białystok dla programistów i nie tylko

W Białymstoku powstała bardzo ciekawa inicjatywa promująca nowe technologie i trendy w programowaniu - Programistok. (Programistok na Facebooku: http://www.facebook.com/pages/Programistok/237808102923666 )Cykliczne spotkania będą omawiać m.in. programowanie na urządzenia mobilne, testowanie aplikacji, projektowanie interfejsów użytkownika czy pisanie lepszego, czystszego kodu. Każdy zainteresowany może zgłosić swoją propozycjię prezentację (20 - 30 minut).Impreza organizowana przy udziale firmy AmberBit (http://amberbit.com/ )Cele jakie przyświecają Programistokowi:integracja podlaskiego (i nie tylko) środowiska programistów poprzez wymianę pomysłów, doświadczeń wśród wielu różnych technologii związanych z internetem - nie ma narzędzi idealnych, każdy projekt warto rozpatrzyć indywidualniena spotkaniu są różnorodni ludzie, więc dobra okazja na poszukanie nowej pracy lub znalezienie pracownikaspotkanie raz w miesiącu w luźnej atmosferze (Pub Mao, Młynowa 44, http://www.mao.com.pl/ )…

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Piotr Marecki i Tomasz TDC Cieślewicz, recenzja książki

Tytuł książki jest mocno rozbudowany i zapewne pierwsze spojrzenie na okładkę może odstraszyć potencjalnego klienta, jednakże, warto dać szansę tej pozycji. Zaskoczeń jest kilka, chociaż nie tylko tych pozytywnych. Zatem przejdźmy do krótkiej recenzji "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny".TDC - Demoscena, Atari, Mirage i piractwo w PolsceKsiążka jest zbiorem historii opowiadanych przez Tomasza TDC Cieślewicza. Swoje przygody z IT zaczął w 1988 roku, kiedy to otrzymał Atari 800 XL. Od 1989 roku związany był z Mirage i jako jeden z najmłodszych tworzył gry na rynek polski. Był również współpracownikiem "Bajtka" i członkiem redakcji "Atari Magazynu". Bardzo mocno związany z demosceną Atari, gdzie tworzy do dziś. Zaangażowany w szkolenia i warsztaty z programowania. Obecnie redaktor Atarionline.plPrzyznaję, że wcześniej nie słyszałem o Tomaszu Cieślewiczu, ale po przeczytaniu tej książki śmiało można powiedzieć, że dziś zapewne byłby freelancerem …

Licznik Blogowy - wersja 0.6, czyli własne statystyki i wykresy tuż pod ręką

Zapewne wielu z Was pamiętam, a może i używa:) , mojej wtyczki Licznik Blogowy do najpopularniejszych przeglądarek, skierowanej do blogerów na portalu dobreprogramy.Jeśli ktoś nie kojarzycie, to w skrócie: Licznik Blogowy to wtyczka do Chroma/Opery/Firefoxa. Za jej pomocą przejrzycie szybko pełne statystyki swoich wpisów na blogu. Lista wpisów może być sortowana wg: ilości wyświetleń, ilości komentarzy, daty publikacji i adnotacji moderacji. Łatwo znajdziecie publikacje, oznaczone przez moderatorów, a to wszystko w estetycznej i miłej formie, dostosowanej do wybranej skórki na blogu.Licznik Blogowy 0.6 - czas na własne wykresy! :)Ostatnia odsłona wtyczki przyniosła ciekawe refleksje po rozmowie z szanownym Panem Mordziem. Zaproponował on, aby wtyczka mogła generować wykresy na podstawie zebranych danych. Pomysł wydał mi się niezmiernie interesujący, stąd też obecna aktualizacja (0.6) przynosi możliwość tworzenia wykresów, opierając się na zabranych danych.Używanie nowej funkcji jes…

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych — książka, której nie wypada nie kupić [recenzja]

Wspomnień czar. Czyli dawno, dawno temu...Moja przygoda z grami zaczęła się na poważnie od Amigii 500. W zestawie wraz z komputerem dostałem Lemingi i Powermonger, w pudełkach z taniej serii od IPSu, plus kartonowe wydanie Tokiego z Wielkiej Brytanii. Oczywiście w komplecie były również potężny zestaw dyskietek z ogromną ilością oprogramowania. Każdy nośnik był ręcznie podpisany i wskazywał jawnie na nielegalne źródło pochodzenia, aczkolwiek przed rokiem 1994, czyli przed wejściem ustawy "antypirackiej" , nikt nawet się tym nie przejmował.Gry, do pewnego momentu, zawsze kojarzyły się z językiem angielskim, który dla młodego człowieka na początku lat 90tych był często dużą barierą nie do pokonania. Często zatem siadałem ze słownikiem w dłoni i mozolnie tłumaczyłem newralgiczne elementy gry, bez których dalsze przejście gier było niemożliwe. Oczywiście zdarzały się wyjątki. Słynny Flashback otrzymałem w wersji francuskiej, a mimo to przeszedłem kilka poziomów. Wiele było ró…

Visual Studio Achievements

Każdy kto gra w gry, spotkał się z terminem achievement, czyli osiągnięcie. Za każdą, rzecz jaką zrobimy w grze, czy to znalezienie sekretu, czy zwykłe przejście mapy, odblokowujemy określone osiągnięcie. Jest to obecnie na konsolach, czy na Steamie. Możemy pochwalić się osiągnięciami wśród znajomych w systemie w jakim gramy, czy na Facebooku. Prosty sposób na wydłużenie gry i zwiększenie więzi pomiędzy graczem, a grą.Visual Studio Achievements. Co ma do tego Visual Studio? Ktoś wpadł na genialny pomysł. Połączył założenia achievementów ze świata gier z kodowaniem w Visual Studio! :) Wszystko zaczęło się na www.reddit.com, gdzie ktoś z nudów/dla żartów dodał wątek "A co gdyby, Visual Studio miało osiągnięcia?". Okazało się, że pomysł chwycił na tyle, iż powstał... plugin (darmowy) do Visual Studio! Każdy z Was może go ściągnąć i zainstalować w Visualu. Od tej chwili będzie zbierał osiągnięcia, niczym w grach wideo :)Tak jak w grach, za konkretne czynności odblokowujemy osi…

Tania, przeceniona prasa - lukratywny biznes na pograniczu prawa? Czyli CD-Action za 4zł

Zapewne większość z was zna pojęcie "taniej prasy" lub "przecenionej prasy". Są to najczęściej miejsca, gdzie można kupić gazety, magazyny i inne dobra kryjące się pod definicją prasy. Ich cechą jest to, iż nie są to aktualne wydanie, ale w większości przypadków "przeterminowane" egzemplarze, które zostały zastąpione aktualnymi numerami. Można zatem znaleźć tam magazyn sprzed roku lub dwóch, ale także numer CD-Action za 4zł, z jeszcze działającym kodem na gry, który dosłownie kilka dni wcześniej można było kupić w saloniku z prasą za 10,99zł.Jak to powinno być?Przeglądając strony w sieci natknąłem się na kilka artykułów, które opisują dany problem. Zgodnie z umowami, dystrybutorzy prasy nieaktualne numery powinni zwracać do wydawców. Drugą opcją jest zaś oddawanie takiej prasy na makulaturę. Zanim jednak trafi ona na "wysypisko" powinna zostać naznaczona farbą lub przecięta w taki sposób, aby nie nadawała się do odsprzedaży.A jak jest?Trudno jed…

Licznik Blogowy 2017 — niezbędnik blogera (Chrome/Opera/Firefox)

Nadeszła ta chwila. Po wielu latach oficjalnie światło dziennie ujrzała finalna wersja Licznika Blogowego. Dodatku do przeglądarki www, który pozwala na zbieranie danych o każdym blogu na portalu (nawet bez logowania!) i przedstawieniu statystyk w formie tekstowej i graficznej.HistoriaHistoria Licznika Blogowego sięga roku 2014. Wówczas to na początku roku powstaje dodatek do Chrome, który zbiera dane odnośnie wyświetleń wszystkich wpisów blogowych zalogowanej osoby. W przeciągu najbliższych miesięcy wtyczka otrzymuje możliwość instalacji na przeglądarkach Firefox i Opera, a także tworzenie wykresów na podstawie zebranych danych.Niestety w przeciągu lat portal przeszedł na https, a możliwość instalacji wtyczek spoza marketu stała się utrudniona lub nawet niemożliwa na wspieranych przeglądarkach. W ostatnim czasie otrzymałem sporo zapytań odnośnie reaktywacji wtyczki i przyszedł ten czas, aby zaprezentować finalną wersję.Licznik BlogowyLicznik Blogowy przeznaczony jest do analizy blo…